Pru yg ke13 tak jadi tahun ni

tok najid dah mula turun ke seluruh negeri membawa guni santa clausnya. memberi apa saja yang rakyat mintak hatta buat jamban belakang rumah. dengan berbekalkan tongkat sakti yang dipegang najid mampu memberikan apa saja. tiada tanda parlimen akan dibubarkan. walaupun umno cuba mencatur untuk mengadakan pilihanraya tahun ini. sumber risikan tak akan memberi respon dan memberi jaminan bahawa umno akan menang dengan mudah. sumber risikan tentera polis sb dan spr dah memberi lampu merah untuk umno. jika umno merasakan mereka boleh menang mereka akan mengadakan pilihanraya ke 13 secepat mungkin. jika parlimen dibubarkan minggu depan, spr dah bersiap siaga diminggu ini. tapi polis tentera spr masih belum membunyikan lonceng kecemasan menandakan bahawa pru ke13 akan bermula. apakah umno masih lagi terkesan dengan angka 13, angka yg membawa sial seumur hidup kepada umno. no kegemaran pak lah yang mula mula mendatangkan ong akhir membawa sial seumur hidup kepada umno.

gerakan kerja umno diperingkat bawah belum mencapai 100% kerana kekurangan dana. walaupun pelbagai dana dah di beri oleh umno tapi wang ke kantung masih lagi kurang. enjin umno biasanya digerakkan oleh wang. tanpa wang jentera umno seperti kereta tak ada minyak tersengguk sengguk. jentera umno sama saja dengan jentera pkr perlukan wang tanpa wang umno pengsan berbuih buih. sesebuah cawangan memerlukan setengah juta untuk menggerakkan jentera parti tanpa wang sebanyak itu cawangan cepat pengsan dan berbuih buih. orang umno tak minum teh o. tak selesa hidup di bangsal panas. bagaimana nak hadap pilihanraya jika umno kekurangan dana. dana perlu ditambah sebelum pru ke 13. bagaimana nak buat pilihanraya ke 13 jika dana masih lagi tahap sejuk. jkkk ketua caawangan ketua bahagian duk sibuk mengkayakan diri sendiri. kantung umno tetap kosong. inilah yang merunsingkan umno.

Ulasan

  1. bro! org umnO tak minum tea O , depa minum barbican tak? huhu

    BalasPadam
  2. bukan orang umno je tak minum tea o, kalau kumpulan reform bersantai hantam barbican, masa pi berkempen tido hotel ditaja sepenuhnya oleh biawak tapi tak mengaku ..

    BalasPadam

Catat Ulasan