kemana arah tahaluf siasi???

setelah pas bersetuju mengamalkan tahaluf siasi, pelbagai benda telah terjadi dalam pas, kuin terus beraja dimata bersultan dihati. serangan bertali arus dari blogger celaka terus menerus menekan ustaz azizan sebagai mb kedah. setelah hassan ali dipecat mereka mengalih serangan kepada ustaz azizan. isu 5 budak bangang dijadikan modal untuk menghentam dan mengkritik keseluruhan pentadbiran pas kedah. sampai tiada lagi kebaikan yang dilakukan oleh mb kedah. sepanjang pemerintahan pas kedah umno tidak menyerang pas kedah dikhabarkan sebab mb pas kedah lebih umno dari umno. bertahun tahun ustaz azizan berjuang untuk memastikan islam dan pas mengambil alih pentadbiran yang korup tetapi akhirnya ia menjadi medan memburukkan nama dan imej ustaz azizan. blogger celaka yang diketuai oleh penarikbeca alkussen notamerah dan bererapa macai yang bersengkokol demi menjatuhkan ustaz azizan dan dibantu oleh budak mentah dalam politik yang dilantik menjadi pakar perlembagaan jahilliah. hanya harakah yang mengiktiraf kepakarakn aziz bari yang lain aziz bari macam sampah dalam longkang.

kejadian pertama yang memalukan pas ialah membenarkan berahim ali bertanding menggunakan lambang pas atas nama tahaluf siasi. akhirnya berahim ali yang dikatakan menumpang serambi pas untuk tidur akhirnya kencing berak diserambi yang ditumpanginya. apakah pas sudah kekurangan sangat pemimpin  yang berkaliber atau pas atas nama tahaluf siasi atau nama baru tahaluf bangang boleh mengambil siapa saja untuk dijadikan calon demi menjamin kemenangan pas dalam pru ke 13. mungkin tak lama lagi perompak penyamun akan diambil menjadi calon kerana mahukan kemenangan. pemimpin pas kena ingat sikit gross root kerja bukan untuk memenangkan pemimpin yang sudah korup dan diketahui cara hidup atau telah dikenalpasti sebagai manusia yang tak layak untuk memimpin. kalau tok guru tuan man cakap pas kena bekerja dan lupakan kemuncup bermakna pas akan hancur kerana semakin banyak kemuncup semakin banyak halangan yang akan diberikan. maklumat rahsia pas semakin banyak tersebar. dan aku mengambil keputusan mendedah sebanyak mungkin yang perlu bagi memastikan pas mengambil tindakan yang sewajarnya.

majlis penerangan pas yang dijalankan di terengganu banyak berkisar dalam hal rumahtangga pas yang bergolak kerana beberapa isu, aku tak nampak pas pusat mampu menyelesaikan masalah ini. sikap ambik mudah pas akan memakan diri sendiri. pas pusat bawah penyeliaan penerangan gagal memberikan input hanya berharap kepada situasi semasa. pusat penyelidikan pas gagal memberikan input kajian. kami tak akan bekerja lagi untuk pemimpin yang ditangkap muat saja. atau menjemput sampah sarap masuk untuk dijadikan calon parti islam semalaysia. pas mungkin berharap blogger celaka boleh bekerja untuk mereka. dan harapan pas kepada blogger celaka amat tinggi. aku perhatikan apa yang dibentangkan banyak diberikan input oleh blogger blogger celaka. betapa rendah politik jika ini pas mahu bentangkan didalam majlis penerangan seperti itu. pas memandang rendah keupayaan orang lain. pas sepatutnya hebat sendiri bukan mengharap belas ehsan dari parti lain. jangan jadi seperti pas selangor,

pas pusat tidak menyediakan garisan panduan untuk melaksanakan isu isu untuk dijelaskan kepada umum, apakah pas lupa pas bermasalah sekarang. jangan tutup isu isu dengan kain pelikat penarikbeca pinkturtle walaupun dia boleh bersms dengan pemimpin pas pusat. isu pas sepatutnya diberikan jawapan khusus dan mampu menutup mulut yang bertanya. yang bertanya akhirnya dikatakan kemuncup. apakah ini jawapan yang di nantikan oleh peringkat gross root. jika bahagian penerangan sendiri tak berpuashati dengan jawapan penerangan pas pusat bagaimana nak menjawab kepada rakyat, kalau rakyat sebengong aziz bari sebangang kolid samad sebodoh penarikbeca dan setongong alkussen aku pasti pas tak berhadapan dengan banyak masalah untuk memberikan penerangan dan jawapan. jawapan yang tidak menyakin semua pihak. isu exco pas selangor yang dapat jawatan exco sampah tidak dapat diberikan jawapan yang pasti. sampaikan tok guru presiden mengeluarkan kenyataan untuk menutup aib dan malu maruah pas selangor yang dikencing oleh pkr.

Ulasan

  1. kemana arah tahaluf siasi? Yang pastinya PAS telah bertuankan DAP/PRK dan nyatalah juga DAP gantikan PAS.
    Akhirnya berbangga besarlah PAS dengan tahaluf siasinya sedangkan PAS itu dilingkari dengan tipu muslihat DAP/PKR. Selamat berjuang untuk DAP/PKR setelah perjuangan asal tersasar!

    BalasPadam
  2. tahaluf siasi tu betul yang silapnya hanya pendekatannya saja. dap dan pkr tak jadi tuan pada pas, sejarah lama masih terpahat, pas akan tetap bersendirian seperti biasa. islam tetap akan kembali didaulatkan. perjuangan asal tak tersasar cuma tergelincir kerana ada yg cuba membawa pemikiran bengong.

    BalasPadam
  3. Dewan Ulamak PAS menolak dakwaan PAS dipimpin oleh golongan sekular sebagaimana dinyatakan oleh bekas pemimpin parti itu, Datuk Dr Hasan Ali.

    “PAS dipandu oleh majlis syura ulama yang menjadi penentu kepada hala tuju parti. Majlis itu berkuasa sepenuhnya terhadap parti.

    “PAS bukan ditentukan oleh individu baik muryidul am, presiden atau ketua ulama,” kata Naib Ketua Dewan Ulamak, Datuk Mahfodz Mohamad.

    BalasPadam
  4. wah hebat fzt, skg kau sudah ada penyokong tegar umno dan penghina no 1 ulama iaitu tungkaran, syabas he he...

    BalasPadam
  5. tungkaran hati selalu memberi komen yg sama dalam blog aku. sebelum hang baca blog aku tungkaran dah baca blog aku dan memberi komen yg sama setiap masa. apa yg hang tahu selain hang tahu jadi pencacai kolid samad and saari sungib.

    BalasPadam
  6. itu je jawapan, aku pencacai khalid and saari padahal mereka tidak kenal pun aku siapa, lainla kau, pencacai tuan guru dr hassang, sehingga dia hina ulama dalam PAS pun kau sanggup jadi balaci dia,,ish ish...

    BalasPadam
  7. lawak ag. dulu ckp meeting dgn kolid samad. skrg ckp lain, ni sapa ajar jadi munafik, tak kan kolid samad ajar jadi munafik. hang kena baca apa aku tulis dlm blog bye bye hassan ali. kalau tak faham minum aje kencing pkr hahhhahaa bagus sgt le jdi orang pas selangor bagi tokoh kat pengerusi spr siang malam duk melolong melalak setuju mb ambik alih port folio agama sebab kuasa mb hebat. skrg melutut le pas selangor hahahhaha ..

    BalasPadam
  8. sorryla aku jarang nak kasar dengan orang tapi aku terpaksa cakap yg aku kesian pada org tua kau dan especially pada anak2 kau(jika ada).

    harap kau berubahla dan insaf.

    siarkan komen aku yg kata aku meeting dgn yb khalid. kau tau apa maksud munafik ke atau main cakap saja.

    BalasPadam
  9. FZT harap tuan dapat membacanya 2 kali dan secara ikhlas dan jujur:-
    Hassan ALi dan Saya

    Ada yang berpandangan saya tidak perlu melayan segala dakwaan Hassan Ali terhadap diri saya. Mereka kata biarlah dia meroyan seorang diri, semakin dia meroyan, semakin terserlah keperibadiannya yang sebenar. Saya akui, ada kebenaran nasihat dari kalangan sahabat saya itu. Pada masa yang sama, saya dapati kali ini dakwaan beliau terlalu melampau, jauh melepasi batas ‘adaabul ikhtilaf’ yang perlu dihayati oleh mereka yang takut kepada azab Allah. Walaubagaimanapun, bagi yang mempunyai maklumat, walaupun sedikit, dakwaannya pasti akan ditertawakan sahaja.



    Namun, bagi yang tiada maklumat langsung dan mungkin ramai juga yang begini, mereka mungkin termakan dengan tuduhan liar yang dibuat olehnya. Oleh itu, pada pendapat saya, jawapan terhadap tuduhan liar tersebut, khususnya tuduhan beliau terhadap diri saya, perlu dikemukakan. Oleh yang demikian, bagi memahami dengan jelas persoalan ini, maka perlu disingkap sedikit sejarah saya bersama Hassan Ali.

    Sebelum itu, ingin saya sebut bahawa saya pernah fikirkan kesesuaian perkataan dalam beberapa istilah bahasa Melayu, termasuk istilah ‘gila talaq’. Saya hairan mengapa nenek moyang kita memilih perkataan ‘gila’ dalam istilah berkenaan sedangkan beberapa perceraian pasangan suami isteri yang saya lihat sebelum ini tiada yang menzahirkan kelakuan yang boleh disifatkan sebagai ‘gila’. Namun dalam kes Hassan Ali ianya menjadi jelas dan adalah terbukti bahawa perkataan gila amat tepat untuk diguna-pakai. Memang ada yang apabila ‘ditalaq’ menjadi gila. Pendekata, Hassan Ali sudah ‘gila talaq’ dan dalam kegilaannya, meroyan dan meracau tidak ketentuan.


    SEJARAH RINGKAS

    Saya dan Hassan Ali bukan baru berkenalan. Sebenarnya saya diantara yang paling gembira dengan kemasukan beliau dalam PAS pada tahun 1998. Sebagai orang yang menyertai PAS lebih awal dari beliau, iaitu pada tahun 1983, saya telah sambut kemasukan beliau dan membantu beliau setakat mana yang saya mampu. Sebagai seorang ‘baru’ dalam PAS, penerimaan beliau oleh orang ‘lama’ seperti saya pasti memudahkan pergerakan beliau di kalangan ahli lama yang lain.

    Saya sering berceramah bersama beliau dan pada tahun 2003, apabila beliau dilantik Pesuruh Jaya PAS Selangor buat kali pertamanya, saya dilantik beliau sebagai Ketua Penerangan PAS Negeri Selangor. Hubungan dan kerjasama kita menjadi semakin rapat dan pada tahun 2005, apabila beliau dilantik kembali sebagai Pesuruh Jaya untuk sesi kedua, saya diminta untuk mengambil alih jawatan Bendahari yang dikosongkan oleh Tuan Haji Nasir. Pada tahun 2007, beliau dilantik sebagai Pesuruh Jaya untuk sesi ketiga, saya dilantiknya sebagai Timbalan Pesuruh Jaya 2.

    Jelas sekali bahawa pada ketika itu saya tidak dianggap beliau sebagai parasit tetapi sebaliknya sebagai orang kanan beliau.

    DUGAAN JAWATAN MB SELANGOR

    seterusnya di sini

    http://www.khalidsamad.com/2012/02/hassan-ali-dan-saya.html

    BalasPadam
  10. wahai ag .. aku peduli apa dengan cara kau kasar ke lembut mcm pondan belakang pejabaat pas. hang tengok balik komen lama lama hang, akutak pernah delete satu ayat pun komen sesiapa pun dalam blog aku. aku akan jawab sebab aku tahu apa yg hang tak tahu. aku baru tulis 1% saja dari apa yg aku tahu. hang ingat aku keja aku menampal poster pas aku tak tahu apa apa perlembagaan pas, apa yg berlaku disekeliling, permainan pemimpin pas dap pkr umno hehehe.. lu silap le wahai ag. apa yg kolid samad tulis tu seposen je aku percaya sebab aku kenal dan tahu siapa kolid samad.

    BalasPadam

Catat Ulasan