PKR TIPU PAS - MEMALUKAN PAS

dimana muka khalid samad dimana muka pemimpin pas selangor selepas khalid berahim mengambil alih exco agama. jangan cerita lah apa apa. hanya mencari jawapan selepas dimalukan oleh khalid berahim dengan baiknya. selepas menglantik exco sijangkang bukannya orang yang dipersetujui oleh pas. kasihan pas selangor selepas ketawa berdekah dekah kerana berjaya menyepak hassan ali pas selangor dilumuri taik oleh pkr selangor. iskandar abdul samad hanya buat lawak bangang dengan mengatakan bahawa mb selangor memegang portfolio itu sementara. suruh aje khalid berahim pegang semua portfolio yang dipegang oleh hassan ali. pas hanya melukut dan meminta sedekah di tepi longkang. semoga serbuan jais kepada syiah dan gereja tak akan berlaku di bawah pimpinan khalid berahim. khalid samad pun boleh bersenang lenang. tulangbesi pun bolehlah memohon jawatan baru untuk bekerja dibawah exco baru. tulangbesi tak bersms ke dgn cikgu pa tentang perlantikkan exco baru yang diumumkan oleh cg pa tapi yang dilantik adalah orang lain. alasan yang diberikan berslindung dibalik nama lain.

bagaimana portfolio yang dipegang oleh hassan ali dibawah nama exco agama diambil alih oleh pkr lebih lebih lagi khalid berahim. mungkin selepas ini jais tak berani bertindak kepada pengikut syiah. gereja boleh bersenang lenang dengan perlantikan pengampu baru. pas tak mampu berbuat apa apa. cukup memalukan dan memualkan. selepas berhempas pulas membela nuar berahim dalam kes 901. pas dikapankan oleh pkr diselangor. exco dilantik hanya mencukup syarat. hanya lakonan pkr sahaja. mana kenyataan pemimpin pas yang hebat. khalid samad menikus, saari sungib boleh mendedahkan siapa yang dilantik dan akhirnya lain yang terlantik. jangan cakap le nampak sangat dibodohkan oleh pkr.

cikgu pas setiausaha agung pas mengumumkan rani sebagai exco menggantikan hassan ali yang dihukum bunuh dan diberi masa untuk membuat rayuan. betapa bebalnya pas membela nuar berahim membunuh sesama sendiri. semua blog menikus sebab malu dipermainkan oleh pkr. sabar urut dada bertahaluf siasi jangan bertahaluf bangang. cukup memaLUKAN PAS. senyap terus panglima panglima pas yang garang membelasah hassan ali. PKR tak akan memulangkan portfolio agama kepada PAS. sekadar menjadi bahan lawak. setelah berhempas pulas membela nuar berahim. muslimat pas berjoget sakan dihari pembebasan nuar berahim. PKR dengan selamba memalukan pas. cukup malu. TIADA MARUAH LANGSUNG. PAS DIBODOHKAN OLEH PKR

Ulasan

  1. kepada otak kemetot baca ni:-

    Thiqah, Wala' dan Road-Show
    Kedengaran juga ada pihak yang ingin membuat road-show ke seluruh Negara. Bagi saya itu adalah hak dia dan lagi banyak dia cakap, lagi jelas pendiriannya yang dangkal. Hanya dia perlu ingat, kesalahannya kali ini bukan kesalahan kali pertama. Dulu dia pernah ditegur dan sudah pun diberi amaran. Kali ini dia lajak lebih jauh lagi maka dan bagi yang menganggap pemecatan beliau agak drastik; perlu diberi amaran dulu dan sebagainya, harap ingat kembali peristiwa lampau.

    Mungkin dia akan mencanangkan bahawa dia dipecat kerana DSAI. Itu jelas satu pembohongan. Dia dipecat kerana sikap dirinya sendiri. Semasa road-show boleh cakap apa yang dia suka, reka cerita dan sebagainya, tapi semua tahu, dia dipecat kerana sikapnya. Sikapnya yang tidak mahu terima pendirian parti dan kesungguhannya membawa mesej UMNO/BN untuk mempengaruhi ahli PAS dan rakyat jelata.

    Dulu dia juga yang menjadi juara wala’ dan thiqah. Tetapi itu hanya ketika dia sebagai ketua. Semua kena dengar cakap dia. Kalau tidak maka tidak wala’, tidak thiqah serta tidak cukup tarbiyyah dan sebagainya. Tetapi apabila dirinya bukan ketua, nampak gayanya konsep tersebut tidak lagi releven.

    Mungkin itulah yang berlaku apabila dikuasai hawa nafsu. Terlalu membesarkan diri, dengan beranggapan bahawa dirinya sahaja yang betul dan yang lain semuanya bagaikan parasit. Parasit ini sebenarnya hidup di atas kekuatan yang lain dan secara perlahan merosakkan pihak yang menanggungnya. Itulah apa yang ingin dilakukan. Tetapi, Alhamdulillah, Allah sayangkan PAS dan memberi PAS kemampuan untuk ‘nyah-parasit’ dan inilah yang telah berlaku.

    Parasit sudah pun dinyahkan dan dengan itu PAS akan mara ke hapadan bagi memenuhi kehendak rakyat dan ummat Islam untuk menggantikan UMNO dengan menjadi wadah politik ummat Islam yang utama di negara Malaysia.

    WaLlahu 'Alam
    KHALID SAMAD

    BalasPadam
  2. utk otak otak bangang
    tulisan khalid samad tak menjelaskan bahawa pas DIMALUKAN OLEH PKR. PAS TAK ADA MARUAH SEPERTI MANA KHALID SAMAD. EXCO YANG DISETUJUI OLEH PAS IALAH RANI TAPI DILANTIK ADALAH YUNUS. APAKAH OTAK BANGANG MACAM AG BOLEH MENERIMA KEBODOHAN INI. MANA MARUAH MANA PENDIRIAN PEMIMPIN PAS SELANGOR YANG BERGELAK KETAWA SELEPAS HASSAN ALI DIPECAT. KHALID SAMAD PUN BERCITA NK JADI MENTERI BESAR. ORANG PAS TAK PERNAH LUPA SIAPA YANG PERTAMA PERGI BERJUMPA DEGN KHIR TOYO UNTUK BERBINCANG. SIAPA DIA BUKAN KHALID SAMAD.SEKADAR MEMETIK TULISAN KHALID SAMAD YANG MEMBUNUH SESAMA SENDIRI MEMBELA NUAR BERAHIM AKHIRNYA EXCO AGAMA DI AMBIL ALIH. DIMANA MARUAH PEMIMPIN PAS SELANGOR... BERANI SESAMA SENDIRI. MEMBIARKAN DIRI DISEMBELIH. NILAH KESAN BAHALOL SIASI

    BalasPadam
  3. kesian dgn orang macam sdr yg masih meratapi kedukaan dan dan tidak dapat terima keputusan muktamar tahun lepas, harap bersabar dan insah sdr. baca ini dan cuba fahami..amacam terenganu ok ke?

    http://www.khalidsamad.com/2012/01/penstrukturan-exco-kerajaan-negeri.html

    BalasPadam
  4. Ag, Lu mmg taksub bute kat kolid samad bro! kolid samad tu hanya brani sesama rakan pas yg tak sehaluan dgn dia, dgn pkr jd mcm lembu bodo je
    Tak rasa bodo ke bila minta pimpinan PAS segera keluar surat pada kerajaan Selangor beritau Hasan dipecat dan dgn serakah nak cadangkan Dr Rani menggantikannya. MB sel. tak pandang Lu org pong!. Lu orang saja perasan lebih kononnya bersikap liberal utk amek ati sekutu yg liberal tuh. mana pegi telog kolid samad? hahaha

    BalasPadam
  5. kapt shiqaqi

    lu memang blur dan banyak tengok media perdana sebab itu lu cakap macam wa pernah dengar.

    kalau lu ahli PAS yg bermaklumat dan well informed lu mesti dah tau kes MB selangor pegang portfolio agama.lu ingat saja2 ke bekas pemimpin kesayanagn lu dangan bro freezone masih lagi pegang jawatan tim peg mais dan macam2 lagi.kalau lu baik dengan kavita kaur sure lu tau jawapan nya.

    pasal YB khalid, memang betul dia salah seorg pemimpin yg wa respect.ilmu dan pendirian dia consistant sejak zaman dia mula masuk pas awal 80an lagi.

    lu kutuk yb khalid tapi lu tak pernah kenal dia secara mendalam.DHA wa kenal dari hari pertama dia masuk PAS.kalau tak percaya tanya ustaz zaharuddin

    BalasPadam
  6. YANG PASTI NYA PAS SELANGOR CAP AYAM
    KALAU SEBUT FASAL KAVITA KAUR AKU RASA AKU TAU SIAPA IDOLA MAMAT NI ... KONSISTANT LE PEGANGAN DIA SEBAB TU MALAM KEMENANGAN PEMBANGKANG DISELANGOR KHALID SAMAD PI JUMPA KHIR TOYO HANG TAU KE DOK NI WAHAI AG. ATAU HANG NI SAJA SEMBUNYIKAN FAKTA MACAM PENARIK SYIAH

    BalasPadam
  7. bro ag, wa mmg blurr dgn kolid samad yg Lu kata hebat berilmu tu, ckp xseghoper bikin hahahaha...

    BalasPadam
  8. kapt shiqaqi

    confirm lu memang blur he he..

    BalasPadam
  9. kenal lama hassan ali tapi dulu makan sepinggan dengan hassan ali. selepas hassan ali kena pecat baru duk sibuk tulis keburukan hassan ali. aku ingat lagi aku bertugas di prk hulu selangor. zaid berahim jadi calon. pas selangor lenggang kangkung je cakap gah zaid mesti menang. kolid samad siang malam cakap pr mesti menang. aku nampak muka zaid dah nk pengsan kena serangan dari umno. hassan ali cakap apa semua orang pakat sanjung dia tak ada yg cakap tak elok ttg dia. kalau hari pertama dia masuk pas hang kenal dia kenapa hari kedua hang tak dedahkan siapa hassan ali. aku cukup cukup meluat dengan pendedahan begini. ni sampai hassan ali boleh jadi pesuruhjaya pas selangor. mengapa kalau hassan ali terlalu buruk laku pas selangor tak buat protes dari awal atau memang pas selangor cap ayam. cakap pandai buat aje TKO. dengar cakap penarikbeca dengan tulangbesi jadi lah pas selangor cap ayam.

    BalasPadam

Catat Ulasan