jangan dirikan jahilliah baru selepas tumbangkan jahilliah

berjuang bertahun tahun untuk tumbangkan jahilliah tapi aku cukup risau diatas keruntuhan jahilliah didirikan jahilliah yang baru. dari dulu pas berjuang menengakkan islam dan mahu menghapuskan kebatilan, usaha usaha terbaru ialah mendirikan jahilliah baru diatas keruntuhan jahilliah yang lama. aku nampak usaha usaha ini telah berlaku dan sedang berlaku. islam mengajar kita erti perjuangan, tak takut kepada apa apa selain daripada allah. terlalu berlemah lembut dengan musuh musuh islam. walaupun kita bertahaluf siasi macamana sekalipun jangan kita biarkan pas terus diperbodohkan dan dipermainkan setiap masa. ada masa pas perlu bangkit melawan meredah arus jangan hiraukan kemucup yang hinggap ditepi kain. jangan hanya berani sesama sendiri dengan musuh menikus. pas tak akan mampu memuaskan hati semua orang.

 jangan biarkan pas menjadi parti melukut tepi gantang. sehebat mana pas bertahaluf siasi pas perlu juga dengar suara suara dari bawah. suara suara yang mendokong pas selama ini. disetiap masa mendengar amanat pengajaran tazkirah kuliah apa saja. sanggup bergadai berhabis harta benda demi pas. jangan pnggirkan suara suara yang pernah merasai perit jerih bersama pas. jatuh bangun pas ada dalam genggaman. suara yang tak akan mundur walaupun apa benda dihadapakan kepada penyokong dan ahli pas. suara suara ahli pas yang pernah berjuang tanpa tahaluf siasi. jangan lupa kepada suara suara yang pernah menangis bersama pas bukannya bersama orang orang yang hanya pandai bertahaluf siasi saja. dulu tiada puak dalam pas tiada jenama dalam pas. bibit perpecahan dihapuskan dengan segera. bila bermuktamar datang tanpa apa apa perasaan. pas johor pas melaka pas perlis semua sama. datang dengan satu semangat semangat islam. sekarang pas sudah jauh berbeza.

jahilliah baru akan terbina andaikata putrajaya ditakluk. ramai ramai akan mengaku adalah perjuang yg bersama sama menenggakan keadilan dulu. islam pegangan kami. walaupun setiap minit mengutuk pas mencaci pas. ramai yang akan mencari keuntungan bila jahilliah lama digulingkan dan jahilliah baru tertengak. ada yang akan mengaku dah lama berjuang didalam umno dan meruntuhkan umno dari dalam. semua sebab dan fakta akan diberi kepada pas. pas dengan senang hati akan menerima mereka ini. perbezaan perjuangan memang berlaku tapi membunuh sesama sendiri tak patut berlaku didalam pas. jangan biarkan jahilliah baru didirikan jika jahilliah lama mampus.

Ulasan

  1. salam tumpang lalu mcm best je ayat dlm blog nie usha2 jap hehehe

    BalasPadam
  2. cerita kau kosongla FZT, tiada substance macam idola kau DHA cakap semalam di TV3.aku respect kalau ada org selain dumbno tahan nonton selama 1 jam semalam kecuali kau dan kapt.

    BalasPadam
  3. cerita kosong sebab yg membaca dengan otak kosong. hahhaa aku tak tengok pun hassan ali cakap apa. yang tak suka hassan ali benci hassan ali tengok sampai habis. inilah dikatakan benci tapi rindu. dirikan jahilliah seperti kolid samad dengan saari sungib le. kutuk bunuh hassan ali tapi dirikan jahilliah baru bersama pkr. jadi itulah yg dinamakan mendirikan jahilliah baru. tak faham ke sengaja tak faham. otak penyokong kolid samad biasalah tu.. semalam tak bermesyuarat.

    BalasPadam
  4. semalam dan hari tiada mes, esok malam inshallah.

    kadang2 aku terfikir, masuk blog kau aku dapat dosa kecil, terikut dengan perangai species kau ni.

    BalasPadam
  5. bukan ke hang maksum. mana ada dosa dosa yang berdosa hassan ali ustaz nasha je. hang ada otak ke nk berfikir????

    BalasPadam

Catat Ulasan