2013 pru ke 13

Pilihanraya ke 13 ditangguhkan sehingga 2013. march 2012 tak akan diadakan pru kerana umno tak  cukup duit lagi untuk membiayai keseluruhan jentera pilihanraya mereka. di terengganu penambahan dun dan parlimen akan dibuat selepas pilihanraya ke 13. terengganu mengekalkan 8 kerusi parlimen dan 32 dewan undangan negeri. daftar pemilih yang terakhir digunakan adalah yang berakhir pada disember 2012 ini. selesai semua perpindahan pengundi pengundi asal dari selangor yang diimport masuk ke terengganu bermakna selangor akan kembali ke tangan umno. sifir umno cukup mudah umno perlukan sedikit tambahan undi dan ia mampu merampas kembali negeri selangor. umno akan memberi terengganu kepada pas kerana hutang dah sampai berbillion billion untuk di bayar nanti. mat said akan jadi penjaga zoo dikemaman selepas direhatkan.

terengganu kemungkinan besar akan mendapat 2 parlimen baru dan 4 dewan undangan negeri. perkara ini akan di buat selepas pru ke 13. setahun lagi mandat pru ke 12 akan berakhir. dan ini mungkin kali pertama dalam sejarah pilihanraya malaysia. parlimen dibubarkan mengikut waktu yang sepatutnya. lima tahun sekali pru akan diadakan tanpa perlu berfikir meneka meramal bila masa pilihanraya akan diadakan. setiap waktu terpaksa berpolitik kerana tarikh pilihanraya tidak mengikut skala yang ditetapkan. kuasa mutlak adalah di tangan perdana menteri. strategi pilihanraya semakin banyak dan perlu berubah. roadmap yang di buat kena berubah dengan segera. pengundi luar yang berhijrah perlu diberi semakan.

Ulasan

  1. suka aku dengar kalau betul terenganu dapat tambah kerusi malah dapat menang negeri itu,inshallah.

    dan FZT jangan terlalu risau dengan selangor, inshallah kami dah on the ground dan tahap fasa empat sekarang.pengumpulan data2 culaan sedang hebat di lakukan,harap di terenganu pun begitu.jangan terlau perpaduang sangat, dan lupakan DHA dan ust nasa tu, they gone tapi kalau minat juga lagi tonton la dia soal jawab di TV3 malam ini..

    BalasPadam
  2. jangan terlalu gembira dengan pemecatan hassan ali. jangan kamu gembira dikala sesaksama mukmin berduka lara. inilah sikap agen pas selangor yang memang terbuka memusuhi sesama sendiri. kolid samad minum teh pun khir toyo tuang. selagi ustaz nasharudin dan hassan ali belum mengisi borang umno apakah kita terus menghentam dia. ustaz nasha belum dipecat apakah pas selangor sedang berusaha keras untuk memecat ustaz nashrudin pulak selepas ini. atau ustaz azizan pulak selepas ini. kenanglah jasa yang mereka pernah buat. jangan sedap sangat minum air ludah pkr. pkr dah banyak khianat pada pas tapi pemimpin pas tetap angkat ibu jari tanda bagus.

    BalasPadam
  3. ni wa nk kasi info kat org selangor dan pas selangor. umnO sedang giat (baca sejak awal tahun lalu) mendaftar pengundi dan mengeluarkan ic kpd pati. semakan depa dah buat dan percaturan ataih kertaih depa dah bole amek selangor semula. tinggai lagi depa ada masalah nak bubuh calon aje, depa takut ada tikaman dari belakang ( ni cam cite brutus dan ceaser la bro, kembali pd kisah umnO yg dulu2 cam kisah nuar brahim dgn madey la huhuhu) bila Lu meeting nanti Lu habag la kat kolid samad tuh, mungkin dia boleh alih data pengundi di selangor la nih ke guane

    BalasPadam
  4. kat selangor pas selangor ada magic le kapt shiqaqi. calon gombak dah tuanpunya iaitu ulamak penarikbeca menggantikan hassan ali. pengundi selangor yg ada kt terengganu dah banyak balik ke selangor. ini fakta sohih. dikerteh dan paka dah banyak pengundi selangor kembali ke selangor dan yang pasti kembali ke kawasan pas selangor. jalan kelam menanti pas selangor. kalau kalah memalukan sebab banyak pakar pakar strategi pas pun pas selangor boleh kalah. kalau menang dapat balik exco sampah.

    BalasPadam
  5. FZT, masih dgn DHA lagi, sudah2 la.lap airmata tu dan teruskan perjuangan, aku cadangkan kau jumpa tuan guru harun din yg DHA selalu jadikan senjata dalam percakapan nya.dapatkan direct dari beliau, mungkin dapat mengubati kedukaan kau.

    kapt shiqaqi, kau ingat kami ni taraf terenganu ke? kami dah ketahui lama dah dan memang itu hakikat yg kurang enak tapi inshallah kami terus dengan usaha kami drpd korang yg tahu merungut dan syok sendiri

    BalasPadam
  6. aku heran beto dgn ag ni sekejap haron din sekejap shafee. lepas ni siapa pulak pemimpin pas yg ag nak bagi aku no hp dia. pas selangor kena lap ludah pkr bukan aku. PKR MELUDAH PAS SELANGOR. itu jwpn yg pasti. pas selangor memang taraf tinggi tapi menang 7 kerusi je. tu ajelah yg mampu. yang paling tinggi sekali terpaksa makan ludah pkr. sebab terlampau tinggi taraf dia. adun gombak setia pasti ulamak baru yg selalu bersms dengan jawatankuasa pas pusat. pas selangor guna media musuh untuk menjatuhkan sesama sendiri. pas selangor pakai utusan malaysia buat iklan.

    BalasPadam
  7. kapt shiqaqi, kau ingat kami ni taraf terenganu ke? kami dah ketahui lama dah dan memang itu hakikat yg kurang enak tapi inshallah kami terus dengan usaha kami drpd korang yg tahu merungut dan syok sendiri<--- wa nk tengok level sel. lagu mana nanti huhu. yg wa pasti pas sel paling byk strategist dan hebat2 belaka,ada yg kena pecat, byk yg mulot celupar dan yg mcm lembu kenyang pon ada ..haha

    BalasPadam
  8. ya rabbi FZT, kadang2 aku rasa aku buang masa komen kat sini, pasal tu blog kau kurang laku.
    kau nak banding trg dgn selangor, ya allah selamatkanla ahli PAS sorang ni.kat mana dia dapat ilmu politik aku pun hairan.

    yg jelas kau benci PKR lebih dari dumbno,itu hakikat tapi aku tak nafikan yg memang ada ahli PKR yg suka jadi tuan tapi kerja elek.
    tapi pengundi mereka ramai di selangor.
    yg pelik di terenganu 98% melayu islam tapi PAS di sana dah tepu akibat ahli2 seperti kau.

    BalasPadam
  9. hahhaa. asyik ulang blog aku tak laku je. aku nak kau faham satu benda. jangan kita runtuhkan jahilliah tapi kita naik satu jahilliah yang baru. pas terengganu tak tepu. pas terengganu kalah hanya perbezaan 5 persen saja. aku bukan benci pkr cuma aku tak suka pkr buat pas macam balang tempat ludah. harap kau mengerti apa maksud aku. yang aku nampak pemimpin pas hanya galak bertaji sesama sendiri. dengan pkr haram tak mampu nk berhujah. pengundi pkr ramai tak bererti mereka akan sokong pkr lagi. pas selangor kena bangkit dari menjadi tempat ludah pkr.

    BalasPadam
  10. aik kenapa aku tipu ke? maaf FZT aku bukan macam kau alhmadullilah apa yg aku cakap kalu tak betul kau buktikan.
    kalau aku tak meriahkan blog kau, dingin dan spt biasa syok sendiri,terimala hakikat.
    kau silap besar kalau kata PAS selangor back off dgn PKR, kau silap besar malah kami mungkin lebih firm dari trg.
    hanya kerana kami menang 8 kerusi tapi cuba kau tengok berapa kami bertanding dan cuba tengok berapa PAS menang parlimen di selangor

    BalasPadam
  11. syoknya jd pas selangor ni. byk dapat undi dr penyokong pkr. yg rugi pas trengganu sbb penyokong pkr tak ramai, kena harap penyokong sendiri. yg peliknya, kalu pnyokong pkr ramai sgt di selangor pasal apa kalau buat program, ramai org pas?

    BalasPadam
  12. azmie, elok kau pergi belajar lebih lanjut lagi sebelum bagi komen.

    BalasPadam
  13. aku dah buktikan bahawa saari sungib dan kolid samad menggunakan media musuh untuk membunuh hassan ali. ADAKAH PENDAPAT AKU INI SALAH. PAS SELANGOR TAK BACK OFF DENGAN PKR CUMA PAS SELANGOR JADI PAK PANDIR MENANG KAMPUNG TERGADAI TU AJELAH YANG AKU NAMPAK. BAGI AKU SIAPA PUN TAK MAMPU BERHADAPAN DENGAN KUASA ISTANA HATTA UMNO SEKALIPUN. HANG NAK NAFI PEBENDANYA. ISTANA TIADA GEAR UNDUR. aku terima hakikat pas selangor hanya pandai bertaji dengan sesama sendiri tapi dengan musuh yilex kosong zero nothing chit poooorah. hahhahaa.. kata malam malam pi berjuang. ni berjuang bagi coment dalam blog aku ke hahaaaaa

    BalasPadam
  14. bro FZT, ag berjuang lwn hang hahahaha..

    BalasPadam
  15. hahhaha aku heran sungguh dgn ag ni bersungguh dia memberi komen berputar putar berpusing pusing. tak menjawab persoalan pokok. sampai minit ni ag tak menjawab betul atau salah saari sungib dan kolid samad guna media musuh bunuh hassan ali. semua buruk hassan ali timbul macamlah aku tak tahu. yg aku tak berkenan taji sesama jemaah. aku taji sebab aku tak puashati. malam berjuang dgn aku. blog aku tak laku ag cakap kapt shiqaqi. aku kisah ke blog aku tak laku.

    BalasPadam
  16. apa nya bingai FZT, soalan pokok kau pasal shaari dan khalid guna media ke? its too mild la bro.tahap hulu terenganu la soalan kau.
    apa aku nak jawap haa, err yg aku tau depa guna media alternatif unutk jawab berbanding DHA dapat full coverage media perdana yg di salah gunakan,btw kau tanya sikit idola kau DHA tu, 8 tahun jadi PJ dan 3.5 tahun jadi exco, pernah tak seminit pun media poencacai bagi ruang kat dia, kutuk dia adalah.

    BalasPadam
  17. wakakkaakak saari sungib dan kolid samad guna media alternatif. lawak tahap maharaja lawak. kasihan pencacai kolid samad nak menjawab. basuh le muka hang wahai ag. jawapan tahap budak tadika. semua orang seluruh malaysia tahu yang saari sungib guna utusan malaysia menghebahkan. kolid samad menyambung lidah fitnahnya dimedia yang sama. sejak bila utusan malaysia jadi media alternatif. patutlah pkr bagi exco sampah kat pas selangor.

    BalasPadam
  18. confirmla kau FZT level DHA.

    utusan pick story tu dari malaysian insider.
    aku nak gelak ke sedih tengok perangai kau ni FZT

    BalasPadam
  19. hahhhaha malaysian insider siapa punya
    apakah pas punya
    pkr punya
    dap punya
    atau barua kolid samad punya
    jangan nak auta le ag
    utusan tak pick story dari malaysian insider
    dosa berbohong tak termasuk dalam dosa ke
    wahhh aku level phd hassan ali
    level kolid samad kt mana kat buntut kaldai ke

    BalasPadam

Catat Ulasan