kriteria calon umno

dalam persidangan umno sibuk duk mengatakan calon boleh menang. calon yang diterima oleh rakyat. banyak kriteria yang di katakan oleh presiden, timb. presiden naib dan perwakilan. ramai yang berura ura menarik diri mencari market yang tinggi dimata presiden. semua pakat pakat tak mahu mencalonkan diri. tak mahu menyusahkan presiden dalam memilih calon yang boleh menang dalam pru yg 13 nanti. antara yang mahu menarik diri deris, 3 naib presiden yg mana semua bercita cita nk jadi pm. semua menunjukkan semangat umno tulen semangat hidup melayu. kalau lah semua calon ini dipilih pasti umno akan menang dengan bergaya. mampus le pembangkang dikaki umno. semua negeri akan di ambil alih semua oleh umno.

bagi aku kriteria calon umno yang utama adalah penipu, kalau tak ada kriteria penipu ahli umno tak layak jadi calon yang boleh menang. deris jusoh menipu pok rosli, ku tera, latif dan ramai lagi ditipu oleh deris jusoh. awal awal lagi deris mencantas dan menipu semua ahli umno dalam pemilihan calon yang boleh menang. kalau sesama geng pun boleh tipu bermakna utk menipu rakyat pun adalah sangat mudah dan senang. kalau tak menipu umno tak boleh menang di terengganu. kalau tak menipu umno tak boleh memerintah terengganu. itulah syarat pertama nak jadi calon umno.

mesti bersikap merampas merompak segala harta rakyat. ramli nuh baru jadi tok wakil dah buat rumah 3 juta. dari pegawai ptu yang banyak hutang ramli nuh jadi kayaraya. bukan makan rotisekaya. dari mana ramli nuh dpt wang tu kena tanya umno. umno mengajar ramli nuh untuk merompak segala kekayaan hasil negeri terengganu. siang malam ramli nuh baca kitab mengajar orang akhirnya dia sendiri yang duk depan tibai wang rakyat wang komisen. orang kata ramli nuh berniaga. betul ke. kalau meniaga ramli nuh berniaga apa, apam balik ke ..

nak jadi calon umno kena pandai berlakon. kalau ustaz mesti baca kitab tebal tebal, kalau ahli politik yg sejati umno kena pandai hulur dan pandai tarik. kalau tak pandai tarik sampai sudah umno tak boleh jadi calon. tak ada duit umno pengsan berbuih buih. soal bayaran api air rakyat kena buat. tok wakil umno senyum je beri senyum je libas duit rakyat. jumpa rakyat senyum walaupun marah sebab rakyat asyik mintak mintak. belakang cakap cari lah sendiri mung ingat aku ni cop pitis ke. dok dan mandi pagi lagi orang dah ada nak jumpa. yb lambat turun konon solat dhuha. tapi duk sembang pasal projek yang tunggu berpeluh sakan. ckp dengan pengundi sorry le mb call tadi tanya masalah rakyat. kalau tak pandai berlakon. solat dhuha pun puka 3 ptg.

kriteria calon umno banyak lagi yang boleh jadi winable candidate. calon yang boleh menang. calon calonnya mesti lah ada semua diatas itu syarat utama. ditambah banyak lagi syarat syarat. rakyat tak kisah siapa calon umno.kalau pandai hulur pasti umno boleh menang. kalau calon bersih sampai menciutkan miskin dan tak pandai hulur pi mampus sama lu. baik jadi penyelia dun macam usop awang hitam di dun manir kaya apa. sampai kemampus tak perlu jadi calon yg boleh menang tapi hidup mewah. bini 3, ada klinik lagi. semua org ada ijazah diploma phd master semua boleh dimakan oleh usop. usop sekolah atap boleh tipu semua orang. yang ada boleh kauntim. iitulah calon boleh menang. menang boleh buat duit. boleh jadi kayaraya sekelip mata. itulah calon umno yang boleh menang

Ulasan