khalid samad dan saari sungib pun tak tercalon

sedang team reform bersorak sorai gembira menerima berita hassan ali tidak tercalon, pas selangor juga tidak mencalonkan khalid samad dan saari sungib kerana mereka juga tidak cukup percalonan yang dari kawasan yang mereka wakili. usaha usaha melobi untuk mengekalkan mereka dikawasan sekarang semakin rancak dijalankan. khalid samad hanya memperolehi 20 undi dan saari sungib hanya 13. pendedahan dibuat atas dasar keterbukaan pas selangor yang tidak boleh menyimpan rahsia parti. segala dalam kain pas selangor perlu didedahkan kepada media. ini bermakna saari sungib dan khalid samad terpaksa mengundur diri selepas bergelak ketawa gembira menerima perkhabaran hassan ali tidak tercalon dalam pru yg 13 yang akan datang. berita ini disambut mendung oleh kumpulan bangang.

upacara membaca talkin doa diadakan diseluruh selangor untuk mereka berdua kerana kegagalan mereka memperolehi undi percalonan dari kawasan masing masing. pelobi pelobi mula bergerak untuk memastikan khalid samad dan saari sungib terus mendapat mandat menjadi calon di pru ke 13. segala usaha diteruskan walaupun proses percalonan telah ditutup. ini bermakna saari sungib dan khalid samad boleh melupakan untuk menjadi sebahagian menteri kabinet jikalau pakatan rakyat mengambil alih putrajaya. kumpulan reform berusaha siang dan malam mula tengahmalam ini kerana kedudukan mereka begitu tergugat sekarang. usaha usaha memujuk majlis syura dan baiah cuba diusahakan oleh kumpulan reform. ura ura melompat parti juga diusulkan jika khalid samad dan saari sungib tidak tercalon pada pru13 ini.



"  berita ini tidak disahkan lagi" jika tidak dinafikan mungkin menjadi betul" jika dinafikan berita ini adalah soheh. oleh itu berwaspada membaca berita berita dan juga dari mulut mulut longkang yang tidak reti menjaga amanah dan menjual maruah parti dan sesama sendiri dibunuh dihimpit ditekan agar membenarkan tuduhan mereka"

Ulasan