perhimpunan umno

aku tengok tv1, tv yang dikuasai oleh rais anak yatim. dibawah rais anak yatim memang banyak benda yg bangang ditayangkan oleh rais anak yatim. cakap bahasa berbunga bunga yang tiada apa apa makna kepada kehidupan rakyat malaysia. siaran langsung tv1 liputan khas 3 sayap umno yang dirasmikan oleh pak judin. timb. presiden umno. terkejut aku mendengar pak judin membaca ayat alquran dengan lama dan fasih. aku ingat aku tersalah tengok perhimpunan, aku sangkakan penghimpunan pas. biasanya perhimpunan umno akan diserikan dengan nyanyian lagu umno tapi kali ini ucapan perasmian timb.presiden umno begitu hebat. banyak ayat ayat alquran dibaca. makin islamik umno sekarang walaupun perwakilan nya masih durjana kepada ayat ayat allah.


perlbagai surah dibaca oleh judin. memang fasih dan menyentuh jiwa sesiapa yang mendengar. umno memang dilahirkan dan diagungkan oleh beberapa kerat manusia di malaysia. mendengar ucapan judin memang mengharukan semua rakyat yang mendengar. inilah kali pertama islamiknya umno. perjuangan umno memang islamik habis. kalau orang no 2 umno pun membaca dan mengalunkan ayat ayat alquran yang biasanya hanyalah dipersidangan pas sahaja.kali ini umno mendahului pas dalam ucapan dasar timb. presiden kepada sayap sayap umno yang lain. puteri putera dan pemuda. semua hadir mendengar amanat timb.presiden yang tak lama lagi akan menjadi presiden selepas membuang presiden lama. taktik sama akan digunakan untuk menghalau presiden yg ada. berkesan semasa mantan pm dulu yg kuat berdengkur dari kerjanya.

Ulasan