budget jual kaldai

bersorak sorai manusia di malaysia apabila pembentangan bujek diumumkan oleh pm kita. ramai yg memuji kehebatan bujek ini. bujek yg dikatakan menyentuh hati nurani rakyat malaysia. betapa bijak dan prihatin kerajaan umno malaysia. bujek kemanusiaan untuk fakir papakedana yg diwujudkan sendiri oleh umno kepada rakyat malaysia. tarif elektrik terus menaik yg guna terlampau banyak akan merasa beban yg semakin memparah. siapa yg peduli dengan kenaikkan takrif elektrik yg dikatakan menguntungkan rakyat malaysia. tanpa disedari tnb membaham melapah wang rakyat malaysia dengan selamba. semua diam aje gunakan tanpa was was. siang malam duk sibuk buku jingga buku kelabu asap ke buku apa apa pun namun kenaikan harga barang terus mencengkam tengkuk penduduk rakyat malaysia. tak apa rakyat mudah lupa. dengan pemberian yg banyak kepada penjawat awam pasti undi akan beralih dengan mudah seperti biasa kepada umno dan barisan nasional. tiada apa yg bole dilakukan oleh pembangkang sekadar menelan air liur yg pahit. bercakap siang malam semua orang tak pandai tak kena akhirnya pengsan muntah berbuih buih. cengkaman barisan kepada rakyat malaysia makin kuat. dan bujek semalam membuktikan bahawa barisan nasional dah bersiap sedia untuk pilihanraya umum ke 13.

bujek memotong dan mempercumakan yuran sekolah hanya berjumlah rm150 juta seluruh malaysia mendapat tepukan gemurah dari mp mp yg bodoh dan bangang. setiap tahun bayaran persekolahan akan terus naik tanpa perlu adanya yuran. paling koman seratus akan mampus untuk bayaran bayaran persekolahan. ibubapa garu kepala melihat kenapa masih banyak lagi yang kena dibayar oleh mereka padahal yuran telah dihapuskan. untuk exam murid murid masih lagi perlu membayar untuk menjawab exam. lembaran kerja terus dibayar oleh ibubapa. umno pulas rakyat malaysia dengan segala bentuk penipuan dan penyelewengan. saban tahun bayaran kepada sekolah makin tinggi. tiada apa yg turun, yang turun hanyalah nafas ibubapa yg semakin semput untuk membiayai persekolahan anak anak mereka. dibebankan lagi dengan pinjaman ptpn. tiada yang percuma dimalaysia. yang bangang sahaja yang bertepuk tangan untuk bersorak dengan berita penghapusan yuran sekolah yg hanya berjumlah 150 juta setahun separuh dari harga cincin rosmah.

dimana untung nya bujek kerajaan umno, tiada apa yg untung hanya menipu memberi sedikit memulas kembali dengan banyak. dasar umno tidak akan berubah yang berubah hanyalah menipu cara halus dan tanpa disedari oleh rakyat malaysia. ulasan ulasan dari pakar pakar ekonomi yg semakin meloyakan tekak kerana apa saja disambut baik walaupun dengan muka kedut seribu kerana mereka tahu kebodohan diri mereka menganalisa bujek bengong. banyak benda yg diulang oleh kerajaan malaysia sewaktu bujek dan masih lagi akan diulang ditahun tahun akan datang. resepi masih sama cuma adunan dipersembahkan oleh umno berlainan dan mp mp bengong akan terus memberikan kenyataan yg bodoh dan bangang.

Ulasan