menjelang muktamar pas 2011

pelbagai ulasan dibuat menjelang muktamar pas 2011 di taman melewar. pas sudah melalui pelbagai perkara pahit maung kelat suka duka sepanjang beraksi dipentas politik yang serba senget ini. segala tuduhan dan kritikal ditelan atau diluahkan kembali, kapal hampir karam waktu bersatu dengan s46. berapa ramai pemimpin pas yang keluar dan dengan lantang mencabar pas kerana bersengkokol dengan s46. ada pemimpin pas yang buat ceramah tiap tiap malam kerana bekerjasama dengan s46. berapa banyak yg keluar dari pas, dikampung pas terpaksa berusaha keras menyakinkan bahawa kerjasama ini atas dasar islam. kumpulan pendesak islah begitu vokal waktu itu. hampir semua kawasan kuat pas dijelajahi untuk memastikan pas tewas dalam pru. dimana puak puak reform bangang waktu itu, berseronok dalam selimut atau masih mabuk dengan beer halal. 

waktu 2008 pas bekerjasama dengan pkr dan dap. apakah reform tahu sebanyak mana ahli pas yang masih tidak boleh menerima keputusan ini. apakah mereka hanya tahu dipantai barat. politik cerdik yang dikatakan begitu susah utk diterima dikawasan melayu. pas bukan hidup 2 hari, pas dan melalui banyak peristiwa pahit. dengan sokongan melayu islam pas hidup sampai sekarang, jangan jadi terlampau bangang menilai segala isu isu dengan meletakkan pas dalam keadaan yang serba susah dan rumit untuk menyelesaikan. kebijaksaan reform yang selalu menyalah kepimpinan pas terenganu dan menyembunyikan kebodohan dan kebebalan mereka begitu baik sekali. apakah melayu islam tak perlu dipertahankan. mengutuk siang malam melayu tak boleh berubah, berubah mengikut acuan bodoh seperti mereka. kalau kritik kumpulan reform hati penuh dendam. dedah rahsia parti pas diboleh sebab tak mahu mereka menjadi jahat. dan aku yakin dan percaya tulisan ini pasti dapat komen yang celaka dari kumpulan reform. 

muktamar pas kali ini amat sengit dimulakan oleh utusan malaysia dan akan di ulas oleh kumpulan reform yg bangang. banyak benda mesyuarat pas sudah terdedah ke alam maya, siapa dalang yang celaka mendedahkan banyak perkara yang dibincangkan di luahkan di alam ini. siapakah yang berkepala lapan ini. semakin lama semakin terselah kebodohan mereka. sifat amanah sudah tiada lagi. dimana imam mereka. jika mereka mendedah sedikit hari ini bukan bermakna esok mereka tak akan sebarkan semua keseluruhan keputusan mesyuarat pas kawasan negeri atau pusat. kecelakaan mereka bertambah bertambah menjelang muktamar agung pas.sifat amanah sudah tiada yg ada hanyalah sifat khianat kepada jemaah islam. pas perlu ambil tindakan dengan segela membendung segala kerja kerja jahat ini.

Ulasan

  1. Semasa bersama Semangat 46, saya diantara paling lantang tidak menyetujuinya kerana semangat Umno masih tebal dihati mereka. Pada pilihan raya 1990, saya bertugas di parlimen Marang dan seingat saya, sehelai poster yang melibatkan Semangat 46 tidak saya tampalkan. Dikawasan saya telah berpecah dua diantara pimpinan cawangan dengan saya yang didokong oleh para pemuda sehinggakan terdapat dua markas. Kesudahannya jika tak silap saya Ayah Chik masuk campur dan saya tetap dengan keputusan saya iaitu menyokong atas dasar kesefahaman politik untuk menentang Umno.
    Apa yang Pas reform tahu bab-bab ini kerana terlalu mabuk barbican kat tepi longkang.Memang mabuk betul la, kerana barbican baru diisytiharkan haram oleh MAIJ kerana kandungan alkohol melebili seperti yang difatwakan oleh majlis fatwa negara.Agak-agak apa alasan yang diberi oleh ulamak Pas reform yang tumpang sekaki meneguknya.

    BalasPadam
  2. masalah tu sebenarnya teruk dari yg disangkakan. kumpulan islan istihar perang dgn pas. ismail noh pemimpin pas di kelantan sanggup berdepan dgn tok guru nik aziz. berapa lama baru padam isu isu kerjasama. ada yg merajuk sampai hari ini. puak barbican mana tahu dia tahu pas perlu berubah aje. berubah ikut kepala hotak babican

    BalasPadam

Catat Ulasan