retreat umno diterengganu

semalam 2 kawasan pas mengadakan muktamar kawasan masing masing, satu parlimen marang dan satu lagi parlimen kawasan kuala nerus. kuala nerus mendapat YDP baru dan timb.ydp. pergerakan dikuala nerus sebagaimana biasa mengikut susunan seperti biasa. YDP yang baru adalah dari kumpulan erdogan, kalau dikira bukan ulamak. mengikut perkiraan kumpalan reform bangang. ulamak tak pandai memerintah mengikut pandangan bangang reform. yang boleh memerintah adalah profesional, kumpulan bangang mula meniupkan lagu UG, betapa bodoh dan baghalnya pandangan mereka. kalau jadi lembu senang sikit nak buat lauk ada juga hasil, kalau setakat menyalak dan menjadi barua dalam ini buat apa, tak berani nak tunjukkan diri, jadi seperti tikus atau baghal. semakin pondan semakin bacul setiap kali muktamar agung pas. sampai bila team reform nak jadi barua dan baghal aje, tak akan tak berani nak tunjuk diri depan umum. jauh jauh je berbunyi, tak ada calon ke atau memang bangang sejak azali, memang dilahir bodoh dan bangang kumpulan reform ni. tolak kuat sikit ni tak nampak seperti bijak tapi tak ada otak. otak celah kepala lutut ke.

umno terengganu akan melakukan retreat kat mana mana dun yang mereka kalah pada 2008 dulu. mad maslan turun melancarkan penerangan di negeri terengganu. 8 dun mereka kalah semasa pru 12 dulu, banyak nama sudah hilang dari daftar buku pemiih terengganu. mungkin diimport balik ke negeri masing masing. dan tak mustahil negeri pakatan rakyat akan tumbang kembali kerana kembalinya pengundi mereka. lapan dun yang mereka kalah adalah dun bukit tunggal, sura, rhu rendang, batu buruk, ladang, wakaf mempelam, bukit payung dan manir. kesemua dun ini akan diambil balik oleh umno. jika lapan umno dun ini diambil balik bermakna pas terengganu tutup buku dan memberikan berita keriangan untuk team reform. umno terengganu yang terus bergolak sekarang akan memberikan ruang dan kesempatan yang sama sepertimana berlaku ditahun 1999. tahap kebencian orang umno kepada wan tar begitu menyerlah. dan kebencian orang umno antara kemaman dan besut terus berlaku. zaman deris segala projek dihantar ke besut seolah olah besut ibu negeri terengganu. dan dizaman mat said segala projek mega dibawa balik ke kemanan.

kuala terengganu tiada pembangunan selepas kedua dua mb umno ini berkuasa. semasa deris memerintah hampir hampir besut akan dijadikan ibu negeri baru terengganu. nasib baik pok yeh kena rembat, kalau tak habis lah kuala terengganu. zaman mat said. segala jenis pembangunan dihantar ke kemanan. projek kering di kuala terengganu diangkut balik ke kemaman. 10 dun akan menerima nama baru dan ura ura 9 adun akan melutut dan kembali beriman dengan mat said. mat said sudah menyiapkan senarai nama yb umno yang baru. dan berkemungkinan besar 10 adun akn hilang dari senarai. deris akan dihantar ke parlimen andaikata mahu bertanding lagi. umno besut tak pernah tunduk kepada umno kemaman. kecelaruan umno kemaman dan besut menyusahkan umno terengganu. tiada jalan keluar dan pendamaian. hishamudian kembali gagap selepas gagal menyatukan umno terengganu. berulang kali hishamudin melakukan mesyurat namun gagal. akhir kembali ke sembrong dengan perasaan hiba.

Ulasan

  1. Elok sangat ler jika pengundi puaka balik semula ke negeri masing-masing. Senang sikit kerja PAS kerana gua jangka PAS akan dapat tambah kerusi yang mungkin akan memeningkan umno. Dun jagaan gua ialah dun Sura dengan Ustaz Wan Hassan yang gua gerenti umno pasti tidak dapat merampas kembali.

    BalasPadam
  2. pastikan 2 dun di dungun dalam genggaman pas, paka dan rantau abang setelah sura. dikawasan kuala nerus tepuh dan teluk pasu perlu ditawan untuk memastikan umno makin tempang disamping mengekalkan dun bukit tunggal. tumpuan utama adalah mendapat majoriti mudah untuk memerintah negeri terengganu daruliman.

    BalasPadam
  3. alhamdullilah kuala nerus tidak mengikut trend dan cara kebanyakan PAS trenganu,contohnya cuba tengok sikap pemimpin PAS seperti penulis blog ini.ini adalah ciri2 pimpinan pas trenganu yg syok sendiri dan duduk dalam kelompok sendiri.

    BalasPadam
  4. syok sendiri ke kita orang tetap bekerja bukan ulas dari pc sambil duk peluk bini, cakap hebat tapi habuk pun tarak, peralihan kuasa dikuala nerus meneruskan tradisi pas seperti biasa tak ada cabar mencabar, tak ada yg galak menjadi ayam jantan yang sibuk berkokok tapi belakang penuh tahi. pas pernah menerima zulkifli mohamad bukan ulamak mejadi Yang dipertua, kalau tak tahu sejarah pas jangan jadi bodoh dalam mengulas, dalam pas tak ada yg syok sendiri seperti hang ni yang menulis ikut syok sendiri tak tahu apa apa hal terengganu pun nak tulis jugak.

    BalasPadam

Catat Ulasan