sembang petang menjelang ke sarawak

lama tak sembang petang dengan puak puak ponco ponco umno ni. lama tak bersembang hal politik sejak video sex nuar berahim tersebar, ramai yang minat nak tengok terutama penyokong umno memang confirm memang nuar berahim ikut cakap zul attarturk. banyak mana zulattarturk yang kena tanggung dengan kenyataan celakanya tu. belum apa apa dah kecoh sepertimana kecohnya adukatakguna datang ke rhusila. adukatakguna kata nak datang bulan mac ke rhusila tapi habis doh bulan mac tak nampak batang hidung sibuk layan video sex nuar berahim gamaknya. atau tengah baiki lantai kereta buruk yang macam flinstone tu. ularmak umno pun berlawan dengan tarian ponco ponco. lantakle umno nak menari poncong poncong pun tak apa. umno dan poncong kan sama je. biasalah duk kat ganu ni politik ni makan minum teh, tak minum sehari rasa macam nak mati je kalau tak berpolitik pasti kita tak boleh hidup. jadi kalau orang umno jumpa orang pas mesti bergaduh hal pegangan politik masing masing. apa nak gaduhnya. orang umno pertahankan pemimpin mereka sampai mati begitu juga ahli pas mempertahankan pemimpin mereka sampai mati gak kan.

sembang petang ni banyak menjurus kepada pilihanraya umum, penyokong dan ahli umno pening duit lom masuk lagi. kontraktor hutang banyak kerana umno lambat bayar, kerajaan negeri belum pulih lagi belanja stail qorun mana tak kamput. riuh kat ganu yang dap nak bertanding di dun bandar yang diwakili oleh mca. pas dah nak serah dun bandar kepada dap, penyokong umno marah kat aku kata pas dah terpesong jauh sebab bagi kat dap dun bandar. aku lak takjub tengok orang umno marah kat pas sebab bagi dun bandar kat dap. kalau aku tanya orang umno yang umno bagi kerusi bandar kepada mca tak apa ke. heran aku, pas tak boleh bagi dun bandar kepada dap tapi umno boleh. kenapa toh chin yaw ni melayu ke. aku hean sungguh dengan penyokong umno ni, kalau mca tak apa jangan dap, kalau dap haram ambik dun bandar kalau mca jadi halal. aku pun malas nak jwab sebab tak ada angin pun pas nak bagi kerusi kat dap. pkr pun belum tentu banyak dapat. cabang ke rating pkr pun tak ada tumbuh langsung kat terengganu. aku pun masih pening lalat lagi pasai ekonomi nak ke sarawak, tapi aku lebih bernasib baik dari wak. aku dah dapat settle sebelum april fool. jangan bimbang wak, kita ada allah, pasti allah tunjukkan jalan. jalan yang tak pernah dibayangkan dalam akal fikiran kita. menderu macam angin je wak percaya dengan janji allah. aku percaya sebab tu aku cakap dan aku dah merasainya. letih penat sakit tu perkara biasalah.

Ulasan