masa menggempur kerdau

aku baru jumpa satu tempat simpanan air banyak, dikerdau air kurang dan boleh diambil air disini iaitu di waterpark gambang. oleh kerana waterpark gambang perlukan banyak air maka penduduk kerdau kenalah minum air tadahan hujan dan menunggu lori jin sampai. kalau lori jin tak sampai seminggu maknanya seminggu le penduduk kerdau jadi lemau. tak mandi tak minum. jimat air lebih teruk dari jimat makanan asasi lagi. yang ni orang umno nak cakap apa lagi dengan aku. kat tenang di orang cakap tak apa barang mahal asal ada. yang di kerdau umno bangang nak cakap apa lagi. tak akan pulak penduduk kerdau nak minum air kubang kerbau, kubang babi, air longkang, ada duit tapi air tak keluar ikut paip tapi keluar ikut kangkang. kalau aku maki dia orang marah. orang pas tak boleh maki sebab dia orang nak islam. huihh best jadi orang umno boleh semua, maki boleh carut fitnah. umno ni ambik mazhab mana boleh redah semua sekali. kalau orang pas mesti tak boleh.

kerdau sudah digempur dari semalam lagi. malam pengumuman calon tuhan hantar hujan yang maha lebat. sejuk sampai kepagi. air memenuhi tong besar depan rumah. orang umno cakap dengan aku, itu berkat penasihat mb jadi calon dikerdau. ooo macam tu aku cakap, habis tu kenapa tak angkat dia dulu sejak 10 tahun dulu masa sanggang lagi, mereka diam je hehehe macam aku tak tahu, penasihat dibekukan kerana tersalah kem. untuk lembutkan hati penyokong angkat jadi penasihat. yang ni aku rasa penasihat 50 persen mahal lagi dari kassim pantolan. penasihat ni pemalas rupanya nak masuk felda. denan tipu aje kata penasihat sebati dengan felda. esok pasti isa samud akan datang menjanjikan bulan bintang. mengait kelapa sawit pun pakai forklift. moden gila tu.

Ulasan