40% pengundi di Kerdau adalah ahli Umno

satu angka yang menakutkan kepada pembangkang. yang mana lemah semangat akan rasa lemah urat sendi menengok data yang diberikan oleh majidin. fakta ke auta yang diberikan oleh majidin. selalu majidin akan menambah 4 kali ganda atau lebih. kalau ahli umno 40% tak payah kempen pun. duk saja pun menang dikerdau. buat apa kempen kerja keras sampai berpeluh tulang keting panjat pokok kibarkan bendera umno. kalau 40% denan sangkut tak semput dikerdau, janji 10 tahun dulu masih lagi ditagih oleh penduduk sanggang nama lama dun ini. kasihan penduduk kerdau@sanggang kena tipu oleh denan sangkut dengan kunco kunco nya. kali ini yang berbeza kak fidah@ibuayam tak ada ganti dengan kajol pulak. dulu selamba je bagi hamper dalam 10 tahun dulu sekarang mungkin hebat lagi. bagi pitis bawak kertas undi keluar bagi umno. boleh buat tawar menawar macam nak beli tanah yang kena lelong. berapa lu berani wa ada kertas undi kosong.

suasana gelap dan mengerikan berada dikerdau. suasana malap seperti pekan koboi kampeng. inilah negeri pahang dibawah denan sangkut. kalu kick datang dgn papagomo mahu dia lari tidur kekuatan. suasana malam yang amat menakutkan. mungkin disini malam malam umno tak berani kot. lolongan anjing bersahutan. sanggang dalam masa 10 tahun menjadi kerdau. apakah janji manis mu akan berlaku lagi. apakah kerdau@sanggang sanggup lagi ditipu oleh umno dan konco konco nya. mungkin kerana bimbang dituduh pelawak@bohong oleh pengundi umno membawa calon berugama. calon berugama mungkin dapat meredakan hati hati panas pengundi sanggang@kerdau yang ditipu sepuluh tahun dahulu. apakah tokoh agama ini mampu membaca ayat penenang hati untuk pengundi kerdau@sanggang yang ditipu sepuluh tahun dulu.

kalaulah pengundi kerdau 40% adalah ahli umno maka umno tak lah dapat majoriti 1600 lebih. atau angan angan majidin je memberi fakta. yang keluar umno pun masih lekat dalam senarai keahlian. papagomo akan mengetuai barisan neraka di kerdau atau mengetuai barisan neraka di merlimau. peniaga pasar malam akan datang kesini untuk membuat fitnah lagi. kali ini akan berhadapan dengan aura ulamak yang menjadi pengarah pilihanraya atau menjadi calon sekaligus. disini papagomo boleh tidur sampai solat zohor, jamak dan qosar sekali zohor dan subuh sebab suasana gelap dengan suasana kekampungan. maklumlah malam malam dok reka cerita fitnah. siang redup je cuaca. papagomo akan berkampung ditermeloh kerana kat sini tak ada apa apa malam malam kelab dangdut kegemaran papagomo ada ditemerloh sahaja. pasberuk mungkin kermerlimau sebab tak boleh datang kerdau. ramai sangat family dia kat sini. asyik melompat aje. kalau ketua datang sini bersorak sorai le beruk kat sini.

Ulasan