2 Ibrahim akan berentap di Kerdau???

awal sangat umno umum calon, macam ada yg tak kena je dengan umno pahang. najid jeling je sawan denan sangkut. umno dah menghidu bahaya dari felda. nama tuan ibrahim cukup menakutkan umno. sebelum trajedi berlaku baik namakan dulu calon umno. syed ibrahim atau lebih dikenali sebagai syed ibra atau atau di kerdau dikenali sebagai id bra, apakah kerana pas akan mencalonkan tokoh beragama bermakna umno menuruti jejak langkah pas. umno semakin ketandusan calon. id bra dulu pernah nak dicalonkan cuma ada calon lagi hebat memintas diselekoh, maka tokoh ugama dalam umno dihilangkan dari senarai calon denan dan sebagai pengubat hati dilantik sebagai pegawai khas mb denan sangkut. itulah nasib orang berugama dalam umno. ada ke tak ada ke sama je. cuma hari ini baru berharga sikit sebab nak menahan gelombang ulamak pas. nasib baik ust sepak tong tak mai lagi kalau tak habis tong disini kena sepak.

apakah seorang syed ibrahim atau tuan ibrahim akan berentap kali ini. kedua dua tokoh anak tempatan. dan semalam dikerdau majlis pengumuman calon umno dibuat oleh majidin didataran seri ketimbit. utusan lapor 5000 penyokong. termasuk aku sekali kot mereka kira. aku gelak sebab id bra dah mula pakai kopiah semalam. sebab apa ntahlah. biasa pakai songkok kata orang umno tepi aku. aku hanya jalan jalan tak sedar termasuk dalam upacara penamaan calon. tak apalah masuk aje. umno bukan kenal aku. aku je kenal orang umno.tok batin pun ada. riuh rendah semalam dapat makan percuma. 5000 penyokong umno semalam satu angka yang rendah aku tengok dalam 50000 sambut pengumuman majidin. bersorak gila igtkan setuju rupanya makanan dah sampai. untung jadi umno makan free aje, bayar ke tak pada supplier makanan entahlah. aku tak makan tak berani baik minum air tepi jalan je bayar sendiri. kat kuala terengganu dulu sampai sekarang umno tak bayar duit makanan supplier masa prk kuala terengganu. dah le kalah hutang tak bayar.

aku masih mengharapkan aura ulamak disini. suasana amat baik dan malam malam belum tercemar sepenuhnya. aura ulamak perlu untuk membangkitkan perlawanan sengit selepas umno mencalonkan lulusan alazhar disini. semua nak disumbat dikerdau. aku tak pelik jika calon ini akan menjadi imam solat jenazah, imam solat zohor, iman baca talkin, iman doa selamat dan kesyukuran. segala keislaman akan nampak bersinar disini. umno akan terus  berislam disini. yang tak solat pun dah pandai cakap cakap syurga dan neraka, hari biasa nak ambik api neraka buat goreng keropok. umno sudah meneka dan mencium bau siapa lawan mereka. semoga aura ulamak akan hadir disini yang benci ulamak GO TO HELL macam denan sangkut kata. yg benci ulamak tak payah datang sebab pengasas PAS pun seorang ulamak. kenapa duk ratib bangang katakan pas parti tok lebai tok iman. dah pengasas dia ulamak tak nak jadi parti disko pulak. nak parti disko masuk aje umno. apa susah. ada ke susah ulamak tubuh parti ada orang marah pas parti ulamak. tak nak ikut ulamak ikut setan susah pebendanya.

Ulasan