tricky leaks - umno paksa dan ugut pengundi

kedudukan umno ditenang makin hilang punca, pukul 1 tengahari peratus keluar mengundi terlalu perlahan. umno terpaksa mengerah kembali jentera mereka yang berkampung dalam kedai kopi untuk turun ke rumah rumah dan memaksa atau ugut pengundi yang masih belum keluar mengundi. kadar peratusan kecik menyesakkan dada papagomo yang makin gila mengfitnah dalam hujan. semua pengundi akan diugut supaya keluar mengundi oleh umno. hasrat mereka makin kabur jika air makin naik sekarang. paras air dibawah buku lima itik umno pasti kelemasan. air banjir dan slow slow menaik. papagomo dengan pasberuk makin resah, kalau papagomo dan pasberuk lemas dalam air banjir paras buku lali pasti orang ketawa gila. manusia yang bercakap laju dari mulut pun lemas.

proses pemaksaan pengundi keluar terpaksa dilakukan. jentera mereka lumpuh sebagaimana lumpuhnya blogger umno. mereka tidak punyai jalan keluar lagi. air semakin naik dan jentera wanita atau lelaki yang dihantar untuk memaksa pengundi keluar akan mati kelemasan juga dalam air banjir. selamatkan dulu penduduk tenang. umno kita selamat lewat sedikit. air paras bumbung baru kita selamatkan. percayalah umno tak akan menyelamatkan pasukan mereka. mereka kena tanggung risiko pergi bertandang dikala air banjir sedang naik. pga polis akan menyelamatkan mangsa iaitu penduduk tenang bukannya pertugas umno. dan tiada laporan untuk selamatkan pertugas umno. kalau ada pertugas umno hilang silalah pertugas umno masuk balik mencari mereka atas bumbung pengundi. atau pertugas umno akan ditinggalkan dalam arus banjir.

umno mca dan mic dan blogger celaka akan berundur dari labis. hujan menggila dilabis menyebabkan suhu setan mereka tak naik naik. suhu sejuk tetap menyelebungi mereka. pengundi sibuk menyelamatkan keluarga dulu. nak hantar pertugas pun pastikan mereka pandai berenang kalau tak pandai berenang mampus dalam air banjir. papagomo dan pasberuk dikatakan tak pandai berenang dan hampir mampus semalam difelda. mereka mendabik dada mempunyai pawang dan dukun yang handal yang dapat menahan asakan hujan. akhir pawang dan dukun diasakkan hujan. kemenyan dibakar tak berasap. setan marah kemenyan tak berasap. akhir hujan terus lebat selebatnya. suasana gelap meyelebungi keadaan sekitar. pasti inilah kenangan terbaik dalam memory perjuang islam. umno pergi mampus sama hang dalam air banjir. dengan pawang dengan dukun dengan papagomo dengan pasberuk sekali mampus dalam air banjir.

Ulasan