TRICKY LEAKS - semoga ada kejutan untuk umno esok

pelbagai ramalan sudah dibuat, umno pasti menang kata blogger dan juga media ramalan, umno gembira dengan ramalan dan keyakinan ini. pakatan rakyat pun tak yakin dengan janji janji allah kepada kita. janji allah adalah pasti yang tak pasti janji janji manusia. sekejap yakin sekejap tak. sekejap beriman sekejap kafir. pagi beriman petang kafir, kekuatan pas dicampur dengan prk dan dap pasti ada sesuatu yang boleh diterjemahkan esok. suasana felda yang hitam biru dikatakan undi selamat kepada umno. apakah peneroka felda sangat terhutang budi kepada along berlesen ini. pas sudah bergerak semaksimum mungkin, demam, hujan selsema letih perit tekak semua dah dilalui. ini malam terakhir malam perhitungan. apakah malam yang dijanjikan oleh allah mempunyai seribu rahsia mampu disingkap oleh manusia.

jentera pas sudah beroperasi semaksimum mungkin. yang demam masih mampu berdiri walaupun sakit sendi, yang rebah dipembaringan masih mampu meniupkan semangat kepada pertugas pertugas lain. masih mampu mengumpulkan bahan bahan kempen untuk edaran. sakit pening sudah tidak dihiraukan. yang penting jentera parti mesti bergerak laju ke depan. menongkah arus mencabar kuasa manusia yang angkuh. jangan debat dengan saya nanti dia demam, sebab demam nuar berahim datang juga ke tenang. sebab demam tok guru nik aziz datang ke tenang, sebab demam tok guru haji hadi datang ke tenang. sakit perit jerih tidak ada dalam kamus perjuang islam. pemimpin demam sanggup datang beratus kilometer. makan panadol tahan sikit demam tu. api neraka panas lagi wehhh.

culaan terakhir memastikan pas boleh bernafas dibumi johor dan mampu menang esok dengan majoriti tipis. pas menang walaupun satu undi dikira menang. semoga doa dan solat hajat besar besaran seluruh negara malam ini akan memastikan pas menang ditenang menjadi realiti. ayuh semua pendokong jemaah islam, malam ini bersolat hajat diseluruh masjid surau mendoakan kemenangan untuk jemaah islam. doa senjata terakhir dan amat ampuh untuk jemaah islam. berdoalah kita semua wahai penyokong jemaah islam. hidup dan mati mulia bersama islam hidup dan mati celaka menentang islam. islam pasti menang. itu janji allah kepada kita. jangan jadi bacul jangan jadi celaka. islam itu agung, islam itu iman. tanpa islam bangsa tak dimuliakan. tenang untuk pas. merlimau mendatang.

Ulasan

  1. KANTOI ! Calon PRK Tenang Sembunyikan Suami ?

    Labels: ADUN Tenang
    Tonton video di bawah sebelum penulis memberi komen:-


    Sungguh kelakar apabila si suami tidak lagi muncul di khalayak ramai sebaik saja isu MC didedahkan kepada rakyat! Sama seperti MC suami yang kebetulan ketika masa berkempen dan beliau ke hulu hilir mengekori Normala Sudirman. Banyaknya kebetulan atau sembunyikan si suami setelah dikritik hebat oleh penduduk DUN Tenang?

    Dan jawapan Normala Sudirman sungguh tidak logik langsung! Sebagai seorang isteri, Normala sepatutnya tahu tentang sakit si suami dan tidak patut diberikan tanggungjawab kepda pihak lain untuk menerangkan sakit si suami.

    Jika si isteri gagal untuk menerangkan kepada umum tentang orang yang paling dekat dengan beliau, beliau sebenarnya gagal menjadi seorang isteri yang baik dan terpuji. Jika rumah tangga sendiri tidak terjaga, bagaimanakah Normala mampu untuk menguruskan rakyat DUN Tenang?

    Dan apakah pendedahan tentang MC itu merupakan satu fitnah atau tohmahan kerana seperti yang dikatakan oleh Normala, MC tersebut adalah sahih?

    Foto perkahwinan yang pertama - Bekas suami bergaji kecil dan diceraikan.

    Dan seperti yang penulis katakan, seseorang doktor itu sepatutnya merujuk kes 'depressive mood' Ma'arof, suami Normala Sudirman setelah rawatan dan kaunseling pertama beliau tidak mendatangkan symptom yang positif.

    Dan selalunya, si isteri akan berada di sisi suami ketika suami dirawat oleh doktor dan berkongsi maklumat tentang sakit si suami.

    Realitinya, sudah tentu isu peribadi Normala dan suami beliau perlu diketahui dan bukannya digembar-gemburkan seperti yang didakwa oleh Normala. Malah beliau mempertikaikan Jabatan Pelajaran tentang perpindahan suami beliau.

    Jika beginilah sikap ahli-ahli PAS, susahlah Jabatan Pelajaran untuk mendapatkan guru yang benar-benar komited tanpa membebel tentang sekolah tempat mengajar.

    Jika kita menonton video di atas, ternyata bahawa Normala telah gagal menjawab soalan-soalan yang menyakinkan malah menimbulkan persoalan tentang integriti si Normala sendiri. Dan difahamkan ialah Normala Sudirman telah mendapat bantuan daripada kerajaan BN untuk masuk ke Maktab Perguruan.


    Inilah karakter calon yang tidak tahu mengenang budi! Penduduk DUN Tenang sudah nampak jelas. Normala Sudirman akan kalah juga dek permainan beliau dan suami beliau!

    BalasPadam
  2. joecharlie dah le jadi barua umno, bangang sangat hang ni, kalau tahap bangang menulis baik diam aje. baik joecharlie bawak chua porno pergi siam lagi baik. chua berzina pun joecharlie tak kisah pun sebab joecharlie suka sangat. joecharlie suka benor Tok ai jual tanah bangsa melayu sebab joecharlie bukan melayu pun sebab tu tak kisah tanah orang melayu dijual oleh tokai. normala malas nak jwb dah persoalan mc yang dicakap oleh papagomo bodoh, baca apa yg doctor tulis, joecharlie tak pnadai baca ke atau buta huruf atau buta hati. difaham oleh siapa normala masuk maktab perguruan oleh pasberuk ke beruk mana tahu apa apa , lu ikut pasbereruk jadi beruk le lu.

    BalasPadam

Catat Ulasan