TRICKY LEAKS - awal pagi di N5 Dun Tenang

umno masih berkawal dipos pos mereka. mereka juga kesejukan seperti pertugas pas jugak. hujan tetap membasahi mereka. kalau kita demam mereka juga demam, kalau mereka bersin kita juga bersin. mereka mengharapkan ada santa malam ini. kita juga mengharapkan allah turunkan bala tenteranya untuk menolong kita yang dihimpit kesejukan malam. hujang begitu sejuk rasanya. mau aje lelapkan mata yang sudah seperti ikan nak buruk. berjaga jaga mana tahu ada bas pelancong politik akan hadir malam ini untuk membantu umno menang esok. kecederaan umno makin parah kalau kita dapat menyekat bantuan tambahan yang selalu memenangkan mereka di tenang. talian hayat kepada pengundi hantu setan akan menyebabkan umno akan cepat kiok ditenang. pengundi hantu mulai dikesan sejak pukul 8 malam lagi.

puluhan bas dikatakan akan masuk ketenang. hantu hantu ini akan dikawal selia oleh polis. dan mereka akan berlindung dari penyokong dan pertugas pakatan rakyat. maklumlah hantu, biasanya mata manusia biasa sukar sangat nak lihat hantu kecuali pawang dan dukun hebat. kalau bas yang membawa pengundi hantu, kita tangkap dan hantar ke pawang atau dukun untuk proses penyahbauan kemenyen. umno tak perlukan sangat kempen. tokai dah beberapa kali terjelepuk dikerusi keletihan. kalau tiada bantuan dari pengundi ini, belum tentu tokai menjadi yb. sekat kedatangan pengundi setan. nercaya umno akan berputih mata dan bergenang ayaq mata kerana kepedihan mengenang nasib diri yang dirundung malang. esok bukan ada mentari buat umno jika pertugas dapat menyekat talian hayat mereka ini. tiada talian hayat, umno ditalkinkan ditenang.

5 jam lagi akan menjelang pagi. semua pertugas dikerah berjaga malam ini. aku masih disini menantikan kehadiran setan setan yang akan mengundi ditenang. pawang dan dukun sedang bersiap siaga untuk menghalau hantu balik kenegeri masing masing. dipercayai kaldai kaldai yang buat bising semasa lim guan eng ceramah akan datang bawak hantu. hanya kaldai kaldai bangang yang nampak hantu. tanpa hantu kaldai kaldai tak ada apa apa barang dagangnan yang hendak dihantar dan untuk collect wang ke dalam poket. kita sembelih aje kaldai ini bagi diamkan aje. tanpa kaldai kaldai umno tak berani bawak setan setan ini untuk mengundi ditenang.inilah maksud majoriti 5000 yang disebut oleh majidin. dengan confident majidin meluahkan bahawa rakyat dah kembali kepada umno. yang sebetulnya pengundi setan yang kembali ke tenang untuk memenangkan umno. semoga umno celaka diesok hari.

Ulasan