najid beri lesen besar pada mat rempit

perdana menteri malaysia menggalakkan kegiatan mat rempit diterengganu. ribuan mat rempit memenuhi jalan dan menyusahkan pengguna jalanraya yang lain. apakah terengganu akan dikenali sebagai negeri mat rempit yang dihalalkan kerana pm sendiri yang telah menghalalkan mat rempit. setiap hujung minggu kedurjaanaan dan sifat kurang ajar mat rempit kian bertambah terutama di jalan sekitar kuala terengganu. dengan melanggar lampu isyarat yang berwarna merah begitu menyusahkan pengguna jalan raya yg lain. mat rempit yang begitu biadap akan melanggar lampu merah dengan sesuka hati. dan jika ada kenderaan yang bergesel dengan mat rempit dan jika mat rempit ini mengalami kecederaan bermakna tuan punya kenderaan itu sengaja menempah bala kerana kenderaan mereka akan dirosakkan oleh mat rempit yang biadap ini.

hari ini terengganu dibawah pimpinan mat said bangang dan dirasmikan oleh tok najid bengong merasmikan penubuhan kelab motosikal terengganu yang mana akan mengundang lebih banyak bala dari kebaikan. beribu ribu mat rempit bermaharajela dijalan raya hari ini dengan pelbagai aksi dan lagak yang memualkan. dengan lesen besar yang diberikan oleh mat said dan najid maknanya hari ini polis hanya menjadi pemerhati pemerhati kerana remaja rempit sudah ada lesen besar yang membolehkan mereka berlagak depan polis. tiada lesen memandu pun tak apa hari ini kerana pm dan mb dan bagi mereka lesen. nak naik motor macam beruk pun tak apa. tak ada ke cara lain umno untuk terus menjahanamkan masa depan remaja terengganu yang sudah teruk sekarang. sikap biadap mat rempit sudah mencapai tahap maksimum.

dengan penubuhan kelab motor terengganu hari ini, mat rempit terengganu akan boleh berdendang sayang kerana kerajaan umno di terengganu dah merestui kegiatan haram mereka. mereka tak perlu takut lagi kepada pihak berkuasa. semalam khairy beruk sudah datang untuk memulakan bala yang akan masuk ke negeri terengganu. beribu sudah mat motor beraja dijalan dan diikuti oleh tok najid hari ini. tak lama lagi perlumbaan haram mat rempit akan dihalalkan asalkan ada lambang kelab motor terengganu. polis pun kena sengih je tengok lambang yang akan ditampal dimotor motor mat rempit. mat said dan najid sengaja menambahkan lagi keburukan sosial yang sudah teruk diterengganu.

Ulasan