ezam menulis buku rasuah

bagaimana mat ezam boleh menulis buku tentang perjuangan menentang rasuah dimalaysia sedangkan parti yang dia anggotai adalah parti paling korup dan paling banyak memusnahkan negara malaysia dengan amalan rasuah. perjuangan menentang rasuah oleh ezam dalam pkr dan diakhiri dengan menubuhkan gerak akhirnya membawa gerak terjun kedalam tong rasuah itu sendiri. begitu lantang sekali dalam menengakkan isu isu rasuah umno semasa dalam pkr dan pernah dihumban ke dalam penjara kerana menentang rasuah. kerana tak tahan menentang rasuah akhirnya mat ezam kembali menjadi perasuah dan menjadi penentang nuar berahim. habis segala dalam kain nuar berahim dilondehkan oleh ezam. tak kira siang dan malam kerja ezam adalah membogelkan nuar berahim dan akhirnya ezam dianugerahkan jawatan sebagai senator sebagai tanda terima kasih umno kepada ezam yang sudah banyak melakukan kerja kerja kotor yang mana orang indah water sendiri tak sanggup nak buat sepertimana ezam melakukan demi umno.


buku menentang rasuah oleh ezam bersama penulis indonesia dikira sebagai berkongsi pengalaman mereka menentang rasuah dinegara masing masing. dimalaysia akhirnya penentang rasuah no wahid akhirnya mengisi borang menjadi ahli parti yang terkenal dengan rasuah. dari atas kepada sampailah ke kuku kaki semuanya mengamalkan rasuah. bagaimanakah negara tidak terjual dengan permainan ini. ezam kembali menjadi pemain utama dalam mempertahankan umno walaupun depan mata rasuah dilakukan. ezam sendiri mengakui bahawa umno memang mengamalkan rasuah dan pernah meminta orang ramai yang boleh menunjukkan kepada beliau satu orang yang masuk umno bukan kerana wang. akhirnya benda yang sama diulang ulang dan akhirnya beliau masuk umno semasa pm tidur berkuasa.

ezam kembali sujud dan beriman dengan umno yang telah lama beliau tinggalkan bersama sama nuar berahim. sanggup buat apa saja demi nuar berahim. akhirnya perjuangan mat ezam tumbang separuh jalan. ezam kembali menghuni lubuk rasuah dan tak mustahil ezam juga akan mengamalkan rasuah. buku yang ditulis oleh ezam mungkin akan dijadikan rujukan di masa masa akan datang yang mana buku tulisan ini adalah satu kenangan abadi kepada rakyat malaysia yang lahir dan tidak kenal sangat dengan ezam. sejarah buku ini akan dikenang oleh rakyat malaysia bahawa penulis buku ini kembali menghuni lubuk rasuah. mungkin pengalaman ezam boleh digunakan untuk menentang ezam kembali kerana ia akan menulis berdasarkan pengalaman ezam. hasrat ezam untuk mengaburi mata rakyat malaysia sudah terlambat ayat ucapan ezam semasa dalam pkr masih lagi menjadi pegangan rakyat malaysia yang mana masih lagi menentang umno. tiada manusia yang masuk umno kerana ikhlas kecuali merebut harta.

Ulasan