pekida tetap bodoh dan bangang seperti biasa

pekida satu pertubuhan yang dinaungi oleh umno dan kebodohan dan kebangangan pekida seperti biasa berlaku dimana mana. dulu pekida ditakuti oleh para ahli dan juga penyokong pembangkang. pekida dikatakan melindungi pemimpin umno dan sanggup melakukan apa saja kerja kerja bodoh dan bangang demi melindungi pemimpin umno. pekida sanggup masuk longkang demi perjuangan umno. kalau dulu sebut nama pekida mesti semua ahli dan penyokong pembangkang takut akan kelibat ahli ahli pekida. semua itu sudah ketinggalan zaman dan pekida masih lagi berada dialam mimpi indah dan masih berharap pekida masih boleh diterima pakai dalam masyarakat hari ini. pekida dah terlampau lapuk dan usang dan perlu dibuang sebagaimana umno perlu ditanam segera bagi memulihkan negara malaysia.



pekida hari ini melakukan lagi kerja kerja bodoh dengan meminta presiden majlis peguam letak jawatan. betapa bodohnya perangai ahli ahli pekida. selepas perkosa mendapat perhatian dari orang ramai sebab kebodohan mereka pekida pulak tampil dengan agenda bangangnya. kalau doktor terlibat pembunuhan presiden majlis doktor kena letak jawatan, semua kena letak jawatan sebab pekida mintak. harap aje songkok je tinggi otak tetap sempit sepertibiasa. kerja pekida sekarang adalah buat tunjuk perasaan dan bakar kain rentang dan mintak presiden majlis peguam letak jawatan. kalau nak sangat perhatian rakyat sebagaimana pm yang gila glamour buatlah cara lain. tak payah nak masuk campur hal yang tak ada kena mengena dengan situasi pekida. dasar perkauman sempit tetap menjadi agenda pekida. itulah dari dulu kini dan selamanya. bukan ke kat perak dulu pekida timbul sekejap dengan geng songkok tinggi. senyap lepas itu sebab songkok pun tak lepas.


pekida boleh mengambil sikap proaktif iaitu mengadakan kawalan dalam kampung, mengelakkan ada pencuri, masalah sosial yang teruk, masalah jenayah yang semakin memberatkan kepala, jangan pekida menangguk diair keruh, untuk mempopularkan diri dan hadir menjadi pendesak dan akhirnya diketawakan orang ramai kerana orang ramai dapat menilai apa sebenarnya yang dimahukan oleh pekida. buat kerja lain yang lebih berfaedah dari menonjolkan diri dalam suasana yang panas ini. bukan untuk membantu cuma nak mendapat faedah dari apa yang terjadi. kalau bolehlah pekida ni terus usaha lain yang lebih bermanafaat dari hadir membodohkan pertubuhan yang sudah lama memang bodoh selamanya. usaha usaaha mengerakkan kerja lain yang berfaedah tak dibuat oleh pekida pun.

Ulasan