khir joyo - tak nak jadi mb dah

wawancara malaysiakini dengan wak khir dapat menjelaskan kebodohan dan kebangangan wak khir joyo. semua persoalan yang diutarakan dan dijawab oleh khir joyo dengan tak ada satu fakta pun yang boleh mengaitkan wak khir adalah mb selangor yang bijak. soalan dijawab dengan soalan. fakta penerangan kepada fakta pertanyaan berpusing pusing dah hampir keseluruhan pertanyaaan wartawan malaysiakini tak ada satu pun ada jawapan. wak khir tempe berpusing pusing ditempat yang sama. sebab apa GLC bayar wak khir tempe sebab kita kerja sebab kita bisnes. kalau rugi kita kena tanggung, sejak bila pengerusi kena tanggung kerugian syarikat kerajaan tak ke ambil duit kerajaan untuk tampung kerugian yang dibuat oleh syarikat glc. lu bodoh le khir toyo, nak tipu pun carilah idea lain wak khir tempe. rakyat jelata yang meniaga kalau rugi kena tutup terus kerana apa, kerana tak ada lagi sumber nak dikorek. kalau glc rugi satu pun tak ditutup kerana apa kerana duit rakyat banyak lagi nak dihantam dan dibelasah. itu baru satu pertanyaan.

wak khir joyo memang tak minat lagi nak jadi mb kerana dia dah menjangkakan hayatnya dalam politik dah berakhir kerana semua salah silap wak khir toyo yang menyebabkan umno dan barisan nasional hilang negeri kaya. ezam mat nor dah mencanang keseluruh pelusuk selangor yang kalau umno menang kembali di selangor dia akan menjadi mb. wak khir joyo akan terpaksa berperang 3 penjuru termasuk noh omar yang begitu berminat untuk menjadi mb. dan tak mustahil seluruh selangor akan ada qomat kalau nak solat jenazah. imej nor omar yang dikatakan amat islamic mesti lebih berubah. oleh kerana sebab itu wak khir tempe tak mahu lagi kerana wak khir tempe dah tak ada tempat dalam umno negeri selangor. wak khir akan senasib dengan deris di terengganu akan dihantar bertanding diparlimen kerana dinegeri khir sudah tak laku lagi.

wak khir tempe sudah merasakan bahawa banyak sangat kes yang tidak dapat diselesaikan. walaupun tuduhan yang diberikan tak mampu dijawab dengan baik tapi wak tempe masih lagi mahu menegakkan apa yang salah dibuatnya sewaktu menjadi mb selangor. segala korupsi dan bentuk penyelewengan akan dibongkar jika putrajaya jatuh ke tangan pakatan rakyat. kenyataan inilah yang merunsingkan kepada dan sampai termimpi dan mimpi bahawa mereka akankehilangan kuasa. rumah agam yang tersergam indah boleh diautalah kepada yang bodoh dan bangang seperti mereka. wak khir kata kalau rumah agam tu harga 24 juta mestilah dia kaya, dah kenapa orang nak beli wak khir tak nak jual. tak ke kaya kalau wak khir tempe jual. orang umno akan menjawab pertanyaan dengan pertanyaan yang tak akan ada kesudahan kerana sebenarnya mereka tak mampu nak menjawab perkara sebenarnya. umno tetap menipu dan berbohong sepanjang hayat mereka.

Ulasan