hukum islam perlu segera mengambil alih

masalah kerosakan moral dan kejahatan jenayah kejam makin berleluasa sekarang. tiada lagi nilai nilai kemanusiaan yang sudah wujud dalam diri manusia. hukum ciptaan manusia dan menjadi pegangan kepada pemerintah dunia dan malaysia perlu dibuang dengan segera. masalah jenayah dan sosial makin berserabut sekarang. manusia sudah tidak takut lagi kepada hukuman kerana hukuman yang dibuat oleh manusia boleh dibeli dengan wang, pangkat dan kuasa. hukuman islam perlu segera mengambil alih tempat yang mana hukuman allah dipinggirkan dengan cara terancang. ambilah darimana pun hukuman ciptaan manusia ia tak akan menyelesaikan masalah jenayah dan sosial sekarang. hukuman manusia tak akan meninggalakn kesan menakutkan kepada hati hati manusia sekarang.

hukuman manusia boleh dipermainkan sesuka hati oleh para bijak pandai dan hakim hakim boleh dijual dan dibeli sewenangnya. kuasa wang punca semuanya berlaku. islam akan memberikan keadilan kepada semua lapisan bangsa dan agama. hukuman islam akan menyelamatkan umat manusia dari terus melakukan kekejaman sesama sendiri. hukum islam perlu dilaksanakan di malaysia agar umat manusia yang ada dimalaysia hidup didalam keadaan aman dan sejahtera. hukum manusia tak akan dapat menyelesaikan masalah manusia kerana yang mencipta adalah manusia yang memang banyak melakukan kesalahan dan kesilapan dalam mencipta hukuman yang akan dikenakan sesama manusia. hukum manusia lebih banyak dicipta tapi tak akan mampu menyelesaikan masalah manusia sejagat.

demi keamanan dan keadilan untuk semua umat manusia, hukum islam perlu dilaksanakan dengan segera. tiada lagi masa bertempoh. dan umat islam dimalaysia masih lagi memegang kuasa utama dan mengapakah umat islam masih lagi berdolak dalik untuk melaksanakan hukuman islam. parlimen boleh bersidang dan berbahas hari ini dan pindaan perlembagaan akan dapat dilaksanakan dengan mudah. mengapa umat islam yang bernama umno terus membisu jika ditanya kenapa tak mahu melakukan perubahan kepada hukum tertinggi iaitu hukuman berlandaskan wahyu allah bukannya ciptaan manusia yang bangang dan tolol. ayuh mp mp islam yang masih mengucap dua kalimah syahadat, yang masih melakukan solat lima waktu, lakukanlah perubahan dengan segera jika tidak mahu anak cucu rakyat malaysia terus hidup dalam ketakutan setiap masa. apakah kena diri sendiri barulah nak bertindak, kalau kena kat orang lain tak apalah.

Ulasan