berahim ali tubuh parti baru (parti Longkang)

walaupun cik det pernah membuang berahim ali dari umno namun kecintaan cik det kepada berahim ali begitu mendalam sekali. mungkin sesal dengan perbuatannya membuang pemimpin perkauman dari pasir mas, cik det dihujung usia kembali cuba membawa berahim ali yang berada dalam tangki najis naik kepermukaan. permintaan cik det tak lah berat sangat untuk umno menerima kembali berahim ali dekat dengan umno. cik det bersungguh sungguh mempertahankan berahim ali walaupun dia tahu diatas muka bumi malaysia tak ada siapa lagi yang masuk tidur bersama berahim ali. sikap berahim ali suka kencing dan berak merata rata dalam rumah yang ditumpanginya amatlah kurang akal dan tidak akan dilakukan oleh orang yang berfikiran waras.

setelah tok guru nik aziz bagi tempat untuk berahim ali mandi dan tidur dan bersihkan diri dari kekotoran, berahim ali mengambil sikap berlawanan dengan sikap manusia yang berterima kasih. atas sifat kurang ajar dan sikap tidak pernah suka kepada pas, berahim ali berak dan kencing di serambi yang dia tumpangi. sikap dajjal berahim ali berterusan sehingga tok guru terpaksa menyapu sampah ini longkang. oleh kerana berahim ali memang suka sangat duduk dalam longkang dia menubuhkan parti longkang dan cuba berbaik dengan tong najis. parti tong najis amat suka kepada parti longkang kerana dapat mengalirkan benda terbuang dan bendaasing kedalam longkang dan akhir akhirnya parti longkang bagaikan tersumbat kerana parti najis banyak sangat membuang sisa toksik yang tak mampu ditanggung oleh parti longkang. dan parti longkang terpaksa membuang sisa pepejal dan bertoksik keluar dari longkang.

parti longkang dah tersumbat kerana gemar menerima benda benda kotor dan tidak berjenis meresapi masuk ke dalamnya. akhirnya bekas ketua parti tong najis terpaksa bersuara untuk menyelamatkan parti longkang yang sudah berbau kerana tersumbat. namun mantan pengerusi parti tong najis tak dapat berbuat apa apa kerana tak ada pemimpin tong najis nak mendengar lagi kata kata atau amanat mantan. dengar boleh nak pakai jangan haraple nak berlaku. surat amaran kepada sesiapa saja yang nak berselingkuh dengan parti longkang dikeluarkan. parti longkang terpaksa bersendirian sekarang. bau hanyir menusuk hidung, nak menumpang ditangga tok guru tok guru dah tak mahu dan tok guru dah cakap english lagi " I know YOU" kalau berahim ali tak faham lagi bahasa english tak akan tok guru nak cakap arab pulak, sejak bila berahim ali faham arab.

nasib parti longkang akan diketahui pada pru yg ke13 akan datang. apakah ada mangkuk mangkuk longkang akan pecah atau ketua parti longkang akan bungkus selama lamanya. parti longkang akan menjadi sejarah dan iktibar kepada pemimpin yang cuba menjadi jaguh dan tidak pernah berterima kasih kepada orang yang pernah menyelamatnya. maruah dan harga diri sudah tak diperlukan oleh parti longkang. parti longkang akan menjual harga diri walaupun dengan harga yang paling murah. aku tak terkejut kalau berahim ali akan tubuh parti lain kerana berahim ali akan menubuhkan apa saja demi menyelamatkan survival political. dan parti bn dan pakatan rakyat sudah bersiap sedia menguburkan manusia yang bernama berahim ali. pru yg ke 13 akan melenyapkan puak puak dayus dan bacul kerana sanggup menggunakan apa saja demi niat mereka untuk mendapatkan wang dan kuasa tanpa menghiraukan apa kata rakyat marhaen. mereka hidup seperti sampah dan terbiar dalam longkang.

Ulasan