zul nordin @ zul kondem

zul nordin bekas ahli pkr dan juga bekas ahli pas dan tak berapa lama lagi akan menjadi bekas mp kulim baharu. zul nordin atau zul kondem begitu peka sekarang ini dengan isu isu mengenai islam. kalau mendengar isu pasal islam dan orang kafir pasti zul kondem mengkondem apa saja. aku bukan sengaja sebut atau tersebut nama dia ni tapi aku tengok zul ni dah suka sangat kondem apa saja pembangkang buat. asal pembangkang buat mesti salah. selepas menjilat kembali kahak biru dia selepas mencium tangan bentara guru umno, zul kondem terus mengkondem apa saja. tak kiralah isu agama islam ke atau isu dap ke atau isu pas ke dia sapu semua. asal ada je isu tak kira dah betul ke salah dia taram semuanya.

isu dap masuk surau cuba dibawa oleh zul kondem dengan membawa tulisan fathul bari yang dikatakan boleh dijadikan hujah yang kemas dan bernas bagi pihak zul kondem untuk mengkondem pas kerana bersetuju dengan cara yb dap masuk surau. zul kondem tak faham tulisan fathul bari atau gaya fathul bari pun tak kena dengan isu yang timbul. masalah fatwa arab saudi mungkin betul tapi kita melihat dulu apa yang berlaku jangan kerana kita pendakwah apakah kita betul seperti "sipat", cuba fahami dulu, melibatkan kaum kafir dalam mengimarahkan masjid atau surau bukan atas dasar meminta dari orang kafir, bukan pihak surau memaksa yb dap memberikan sumbangan kepada masjid atau surau. fahaman isu pun tak faham macamana nak menulis. fakta dan fatwa yang diberikan berasaskan fatwa arab saudi memang betullah tapi keadaannya tak sama. jadi fatwa yang dikemukakan oleh fathul bari dengan sendirinya tertolak.

fathul bari boleh mengemukakan seribu fatwa dan pelbagai alasan yang boleh menguntungkan umno dan zul kondem. tapi satu saja pertanyaaan kenapa orang seperti fathul bari tak datang memberikan bantuan untuk sesama manusia. fathul bari apakah berani hadir dimajlis orang pas, atau surau yang dikatakan pro pembangkang. datang bersalam pun tidak, jangan menulis untuk kepentingan duniawi semata mata. islam menjadi barang dagangan. zul kondem pun bercakap seperti orang hilang akal sejak dipecat dari pkr. sejak dah berbaik sangka dengan najid, zul kondem dah jadi mabuk umno, menjadi terlebih umno dari orang umno. kafir harbi lebih mulia dari zul kondem sanggup juga menghulurkan bantuan, apakah zul kondem datang juga menghulurkan bantuan jika dipohon. alasan yang terbaik oleh zul kondem, dia tak mempunyai peruntukan khas untuk membantu. kalau inilah jawapan zul kondem, kafir harbi lebih baik dari zul kondem. kafir harbi ada juga perasaaan untuk membantu walaupun tak mempunyai peruntukkan khas sebagaimana yb umno yang lain termasuk zul kondem.

bagaimanakah ularmak muda umno ditahan dan dituduh mengajar tanpa tauliah dan akhirnya melutut didepan umno untuk membebaskan diri dari tuduhan tersebut. apakah ini ularmak yang dikatakan berdakwah sepanjang masa. dulu berjuang kerana allah taala sekarang berjuang dan menulis kerana umno. semoga tulisan fathul bari akan mendapat ganjaran dari umno. dibebaskan dari tuduhan mengajar tanpa tauliah. bagaimanakah umno sendiri tak mengiktiraf keilmuan yang ada kepada fathul bari dan untuk diiktiraf fathul bari terpaksa berlutut dan menyembah umno barulah diiktiraf sebagai ularmak. dulu masa menjadi pendakwah bebas, umno tak pandang pun ilmu fathul bari dan apabila masuk umno, utusan memberikan laman untuk dia menulis, kalau dulu umno tak heran dengan ilmu fathul bari maka sekarang rakyat yang berugama islam lagi tak pandang dan heran dengan ilmu fathul bari. umat islam dah mulai mengenal siapa fathul bari, ularmak muda yang mengejar habuan duniawi. takut dihukum dan dipenjara akhirnya terpaksa terjun masuk kedalam tong taik bersama zul kondem. dan bolehlah kondem pembangkang sepanjang hayat dan akan mendapat habuan dunia.

Ulasan