ziarah ayah cik di pagi syawal

pertubuhan haram pasreform akan menziarah ayah cik tuan presiden pas yang berdaftar dengan pendaftar pertubuhan malaysia dan sah menjalankan apa saja agenda politiknya. setelah gagal projek langgar kerana kebodohan dan kebangangan presiden pasreform, presiden pertubuhan haram pasreform akan menjalan satu projek baru sebelum dimuat naik ke dalam sungai buluh. jadi sesiapa yang ingin kenal dan tengok presiden pasreform boleh le datang tengok kalau nak bawak camera pun boleh atau nak dapat autograf pun boleh. projek cari makan dilancarkan sekali lagi dengan 4 soalan pak belalang akan tetap dikemukakan. jual tshirt pun hanyut duk sibuk nak menanya soalan soalan bodoh. daripada menghabiskan masa baik settle dulu masalah perjualan tshirt yang mana duit pembeli dan habis kena balun.

penipuan baru dijelmakan kembali, mungkin ada projek buat tuala mandi berlogo pasreform akan dijalankan demi mengutip dana untuk kerja kerja menziarah ayah cik. kalau tak buat tuala pun kutip yuran penyertaan jika sekiranya ada yang nak turut serta. name tag akan diberi sekali jika ada yang mahu menyertainya. apakah projek ziarah ini akan memberikan laba yang banyak kepada penganjurnya sebagaimana laba diperolehi hasil penjualan tshirt yang terang terang menipu pembelinya. tapi tak apa atas nama perjuangan pasreform duit baju tshirt kiranya diinfak masuk kedalam poket pengerusi pasrefom. alah man lombok selamba je baham berpuluh ribu kononnya diatas jalan nak menyaman pas masalah kes disiplin dan juga mengupah peguam. sampai hari ini duit itu lesap entah kemana dan man lombok bergembira diatas kecerdikannya membaham duit rakyat yang bersedekah. tak ada beza pun man lombok dengan umno. cuma kecik dan besar je baham duit rakyat. yang betul baham duit rakyat.

pasreform dengan projek mlm lebih kurang je, dah dapat yang ni lancar projek baru, yang bodoh dan bangangnya adalah pegikut yang percaya bahawa projek ini akan dilancarkan. alah cari duit cara senang dan mudah. pengerusi, ahli dan jawatankuasa pertubuhan haram pasreform akan memakai tuala mandi bila berkunjung ke rumah ayah chik dan bertanya 4 soalan yang sudah lama terperuk dalam kepala hotak penyokong dan pengerusi pasreform. siapakah yang akan hadir nanti dikalangan pasreform ada penyokong kuat dah jadi peniaga atau mungkin akan menjadi sponsor kepada projek ziarah ini disambil boleh membuat iklan sambil beramal. kalau ayah cik tiada dipagi syawal bermakna ahli dan presiden pas reform boleh terjun laut rhusila kerana panas gagal dalam usaha mereka. dari kelantan ke rhusila mungkin pagi syawal akan berkumandang takbir suara dari presiden pasreform. apa salahnya pengerusi pasreform diberi peluang mengalunkan suara nogori ala kelantan di masjid rhusila. aku rasa ajk masjid rhusila tidak bermasalah untuk menghulurkan microfon kepada pengerusi pasreform bertakbir. ini ooolamak jugak. mazhab 4 pun dia tibai selamba je. jangan qomat masa solat jenazah sudah, geger masjid rhusila. ada yang kena selimut dengan tuala mandi berlogo pasreform.

Ulasan