umno mabuk dgn islam

dimalaysia penentang islam no wahid adalah umno, hari ini umno cuba menjadi islam seislam islamnya lebih tinggi dari sesiapa saja. siapa yang masuk surau atau masjid tanpa kebenaran umno akan dianggap menentang islam. oleh kerana terlampau islamnya umno menyebabkan masjid dan surau menjadi tempat kambing lepak selepas solat jemaah. solat jemaah sahaja dibenarkan didalam surau, selepas itu umno akan mengunci masjid atau surau kerana surau dan masjid hanyalah hak umno. pemegang kunci masjid atau surau terdiri daripada orang umno yang sudah lupa yang mana satu kunci tandas atau yang mana satu kunci dewan solat. kadangkala tok imam terlupa bawak kunci masjid dan terbawa kunci tandas. masjid dan surau dikunci diera pemerintah umno. siapa yang datang hanya menumpang tidur akan dihalau kerana bimbang peralatan dalam masjid atau surau dikebas orang. masjid hanya untuk solat jemaah sahaja dan selebihnya dijadikan lambang pemerintahan umno.

tak kiralah jais ke mais ke atau maidam ke jheat jheaik ke semuanya bergabung tenaga dengan umno. pemilihan perlantikan ajk surau atau masjid hendaklah melalui proses adakah ajk itu orang umno atau orang pas, orang umno yang selalu berdangdut siang malam pun layak menganggotai ajk surau dan masjid. setahun sekali menjejakkan kaki ke masjid untuk solat aidilfitri pun masih boleh menjadi ajk surau atau masjid. kaki songlap duit derma masjid pun masih kekal sampai hari ini menjadi ajk masjid atau surau. kaki keluar masuk sempadan siam pun masih kekal sampai hari ini dalam senarai ajk surau atau masjid. inilah pemimpin masjid an surau waktu ini. jadi kalau berlaku hari ini apa yang tak lojik dan kurang pemahaman tentang islam adalah wajar kerana kita lihat siapa yang mengetuai jakim, mais dan pelbagai jenis is lagi di belakang nama itu.

jadi tidak pelik apa jua kejadian yang berlaku. umno dah menjadi terlampau mabuk dengan islam. terlebih islam dari islam sebenarnya. pemimpin umno dah biasa sangat menentang islam dan tak mustahil ia akan menjadi terlebih islam dari islamnya orang lain. apakah dengan islam umno akan nampak lebih baik walaupun dalam umno penuh dengan darah, nanar dan segala maksiat berlaku didalamnya. umno mahu menampakkan dirinya sebagai pejuang islam walaupun siang dan malam menentang islam dari awal sampai akhir. mana ada pemimpin dalam umno yang tak menentang islam. jamil khir merupakan bekas boss kagat sendiri memperlengkehkan ugama islam. masitah bekas pendakwah bila masuk umno dengan selamba kaldai menghina hukum hudud, cik det bekas pm paling banyak sekali menghina islam dari awal regim hingga ke sekarang. oleh kerana banyak sangat menentang islam dan apabila cuba menjadi juara islam ia akan terpancar satu posisi yang menampakkan bahawa umno memang tak suka kepada islam pun. tiada sedikit pun mesra kepada islam. dan percayalah umno tak akan lunak dengan islam.

Ulasan