merdeka merdeka

hari ini genap 53 tahun malaysia merdeka dari penjajah. dan yang paling utama di hari kemerdekaan adalah menyambutnya setiap tahun. mengapa kita harus menyambut hari kemerdekaan, kenapa kita suka menyambut hari kemerdekaan padahal kita tak perlu sambut hari kemerdekaan. kita memang dilahirkan bebas, memperingati hari merdeka seolah olah kita pernah menjadi hamba kepada penjajah. selama ini sebelum datangnya penjajah kita adalah bangsa yang sudah merdeka jadi mengapa mengenang kemerdekaan dari penjajah. penjajah tersenyum lebar bahawa sejarah masih mengenangkan mereka. apakah kerana kita masih terjajah dan perlu sambut hari kemerdekaan bagi mengenang penjajah. apakah penjajah memang berhasrat begitu. penjajah mahu dikenang sepanjang zaman. penjajah akan dikenang sebagai bangsa penjajah dan malaysia dikenali sebagai bangsa dijajah. lupakan aje hari kemerdekaan kerana penjajah tak perlu dikenang. buangkan memori kita pernah dijajah.

hari ini minda penjajah masih menjajah beberapa ngo bodoh dan bengong seperti bbpm, irimm dan juga suara masih terus dijajah mindanya. meminta kerajaan membuang kerakyatan namewee kerana video yang ditayangkan diyoutube. kalau kerajaan umno ini memenuhi permintaan ngo ngo bodoh dan bangang ini, lama lama malaysia tiada lagi penduduk kerana salah sikit buang kerakyatan. namewee belum lagi didapati bersalah oleh polis kerana belum didakwa dan dijatuhkan hukuman. hukuman mana yang dipakai oleh ngo ngo bodoh dan bangang ini. tanpa proses pendakwaan dan penjatuhan hukuman dan boleh buang kerakyatan. hebatnya kalau jadi suara umno, boleh bercakap apa saja tak kira betul atau salah. kalau namewee perkauman apakah ngo ngo ini tak perkauman. setiap kali ada aduan yang tak ditentukan lagi proses keadilan undang undang, ngo ngo bodoh dan bangang ini akan cepat menjatuhkan hukuman kepada sesiapa saja yang dirasakan menentang umno. yang paling hebat adalah perkosa, dia akan memperkosa sesiapa saja rakyat malaysia yang menentang umno, isa semua penentang umno. itulah suara suara ngo yang mencari makan dalam arus politik.

semalam sebelum hari kemerdekaan, zainudin maidin atau awang celaka telah kembali dari lubuk hantu untuk menaburkan fitnah secara terus terang. dan bagi pihak pas dan ada ura ura akan menyaman awang celaka ini. bercakap dengan nada fitnah, pendedahan yang dilakukan oleh awang celaka ini merupakan kesinambungan kebodohan dan kebangangan najid dalam menggunakan awang celaka ini. pastikan pas kotakan apa yang dikatakan semalam. setiap negeri diseluruh malaysia memfailkan saman kepada awang celaka ini. hidup dan hampir berakhir pun masih menabur fitnah. bukan sedikit fitnah yang dilemparkan melibatkan 2 negara. kenyataan yang dibuat oleh awang celaka ini akan mengundang masaalah diplomatik kerana mengaitkan negara lain dalam masalah dalam negeri. kalau ada bukti sila buat laporan polis. pas hendaklah pastikan awang celaka ini disiasat dengan teliti dan jika tak berjaya perlukan ada satu demo besar dikuala lumpur. jangan biarkan awang celaka yang sering memainkan isu perkauman dalam tulisan di utusan malaysia berulang kembali. tutup mulut awang celaka ini dengan proses keadilan undang undang.

rakyat malaysia perlu bebas sepenuhnya dari umno dan barisan nasional. umno dan barisan nasional sudah tak relevan lagi dimalaysia. umno dah sampai masa untuk kembali ke tempat asalnya dimuzium negara. pastikan generasi akan datang mengenang umno sebagai satu pertubuhan yang membawa kesusahan dan kesengsaraan jika umno dan barisan nasional terus memerintah malaysia. umno dan barisan nasional perlu dikuburkan. jangan biarkan rakyat malaysia terus menderita dibawah kerajaan umno dan barisan nasional. umno dan barisan nasional dah ketinggalan zaman. sebarang usaha untuk memudakan umno dan barisan nasional dah terlambat kerana masa yang diberikan dah tamat. berundur dengan terhormat atau dinyahkan dalam pru yang ke13 ini. jadikan umno terengganu bersama wan tar diundurkan secara tragis dan memalukan pada 1999 sebagai pengajaran. walaupun berjaya menebus kembali sejarah membuktikan bahawa tiada yang kekal berkuasa walaupun dikatakan gagah perkasa diwaktu itu. umno tetap dipandang hina kerana pernah kalah dengan memalukan.

Ulasan