karpal singh tetap bangang

walaupun karpal singh dikatakan lawyer yang hebat dimalaysia tapi dari segi sudut kebodohannya amat terserlah apabila karpal singh masuk campur dalam hal hal yang dia sendiri tak tahu. apabila karpal singh menyebut hudud adalah tidak relevan dimasa kini dan juga satu perbuatan kejam, kenyataan ini jelas menggambarkan betapa bodoh dan bangangnya karpal singh dan tak mustahil kerana bodoh dan bangangnya karpal singh akan menyebabkan nuar berahim akan kembali menghuni sel di sungai buluh. kenyataan karpal singh yang tetap teguh berpaksi bagi besi cerucuk tertanam di dalam tanah. karpal singh dari dulu kini dan selamanya akan menentang hukum islam wahal dia sendiri tak faham apa yang dia tentang.

kebodohan karpal singh ketara dalam situasi kes pembuangan bayi yang mana dia bersetuju diadakan hukuman mati, tapi selepas dia bersetuju dengan hukuman itu dan ada kenyataan bahawa hukuman mati yang dikenakan kepada pesalah yang membuang bayi adalah sama dengan hukuman hudud yang dia tentang dia kembali tak bersetuju. disini terserlah betapa bangang karpal singh dalam memahami apa itu hukuman hudud. kenapa karpal singh terlalu sibuk menghalang sistem perlaksanaan hukum hudud padahal hukum hudud tak ada kena mengena dengan orang sikh. orang islam tak pernah campur tangan dalam soal hukuman yang ada dalam agama sikh itu sendiri. singh pun tahu yang dia sepatutnya tak perlu campur tangan mengeluarkan kenyataan yang sah sah terang melambangkan karpal singh tetap bangang selamanya.

bagaimana perasaan karpal singh jika ada umat islam yang melarang kaum singh dari memakai sarban yang melilit dikepala sepanjang hayat itu, ada umat islam yang menentang hukum hukum yang terkandung dalam kitab agama sikh. apakah karpal singh tak marah atau berdiam diri sahaja.ugama islam tak ada kena mengena langsung pun dengan ugama karpal singh. dan penganut islam tak pernah campur tangan dalam soal agama karpal singh dan kenapa yang dia duk sibuk memberikan kenyataan yang seperti orang kurang akal dan tak berapa nak siuman. jangan campur urusan orang lain yang tak ada kena mengena dengan karpal singh. apakah pas pernah mengatakan bahawa hukuman hudud adalah untuk karpal singh dan penganut agama lain dimalaysia. kenyataan hukuman hudud untuk orang islam pun karpal singh tak faham jadi macamana karpal singh nak memang kes bicara nuar berahim. alamaknya nuar berahim akan masuk sungai buluh lebih cepat dari waktu zul kulim jadi lawyer dulu. napalah nuar berahim ambik peguam yang tak berapa cerdik dan sakit mental.

yang menjadi persoalan sekarang bagaiamana karpal singh boleh menurut hukuman yang tak ada kena mengena dengan agama singh. betapa bodohnya karpal singh disini. hukuman dari masyarakat barat yang tak ada kena sedikit pun dengan masyarakat malaysia boleh diterima pakai oleh karpal singh. bagaimana hukuman akan boleh menyedarkan pesalah jika hukuman itu tidak pernah dipakai oleh orang yang sama dinegara yang sama. hukuman dinegara barat tak sesuai dipraktikkan dinegara malaysia kerana hukuman yang diberikan ketinggalan zaman, kejam dan amat amat bodoh. pencuri dikenakan hukuman penjara dan diberi makanan sehingga selesai hukuman yang dijatuhkan. kalau 10 tahun maknanya 10 tahun pihak kerajaan menanggung makanan dan minum pesalah ini, apakah tak terfikir oleh karpal singh bahawa hukuman penjara itu sendiri tak mampu memberikan pengajaran yang sewajarnya kepada pesalah, pesalah yang dijatuhkan hukuman bersalah dan dipenjarakan boleh bersenang lenang dalam penjara kerana tak perlu mencari nafkah untuk hidup dan lebih senang hidup dipenjara dari diluar penjara. makanan dan minuman disediakan bagi pesalah tak ke bodoh namanya hukuman seperti itu. tak pernah terfikir ke karpal singh bahawa hukuman yang didewakannya amat lemah dan membodohkan dirinya sendiri.

Ulasan