hudud boleh dilaksanakan dimalaysia

dengan sokongan majoriti dari ahli parlimen akan membolehkan hukum hudud boleh dilaksanakan dimalaysia. perubahan perlembagaan boleh dilakukan dengan sokongan 2/3 ahli parlimen. tidak ada sebab mp mp yang berugama islam tidak menyokong perubahan perlembagaan yang dianggap perlembagaan islam oleh seorang prof kaldai. sifat prof kaldai yang tak tahu apa yang terbeban diatas bahunya menyebabkan kenyataan bodohnya dibaca oleh orang ramai. prof kaldai seorang yang buta sejarah malaysia. tanah melayu sebelum wujudnya umno sudah lama ada pejuang pejuang kemerdekaan dan sejarah ini seolah olah dihilangkan dimukabumi malaysia. dan prof kaldai tak membaca dari awal sejarah tanah melayu dan sifat bodohnya menjelma dengan tak semena mena. kalau prof kaldai diam akan menyebabkan rakyat malaysia masih lagi menghormati beliau tapi kenyataan beliau yang setaraf dengan kaldai menyebabkan beliau terus dipandang sebagai seekor kaldai yang membawa beban tapi tidak tahu nilai sebenar barang yang dibawanya.

diwaktu ini jikalau mp mp islam dikumpulkan hukuman hudud sudah pasti boleh dilakukan. apakah mp mp islam tidak mahu mendaulatkan hukuman syariah. jika tiada sokongan dari majoriti ahli parlimen islam dimalaysia bermakna mereka memang tak mahu dan mereka memang sengaja membiarkan umat islam dihukum dengan hukuman bangang dan hukuman rimba yang diagungkan oleh karpal singh. untuk nik nazmi dan zaid ibrahim kenyataan yand anda buat sepatutnya menyeru kepada mp mp islam supaya bersatu mengubah perlembagaan dengan majoriti 2/3. mp mp islam masih menguasai parlimen dengan kadar 2/3 dan situasi ini tidak mustahil boleh mengubah perlembagaan malaysia. zaid dan nik nazmi sepatutnya mengeluarkan kenyataan yang sama sebagaimana mereka bersama mengaminkan bacaan alfatihah dalam solat. bukannya sorang lain yang nun lain.

jika 2/3 ahli mp islam bersatu mengubah perlembagaan malaysia yanga ada sekarang, karpal singh atau lim kit siang akan bersetuju kerana mereka akan bersetuju dengan hukuman hudud kerana perlembagaan malaysia sudah mengesahkan bahawa hukuman hudud boleh dilaksanakan dimalaysia. apakah karpal singh yang amat memahami perlembagaan malaysia akan mengeluarkan kenyataan bodohnya lagi. dan jika karpal singh masih berdegil mengatakan bahawa hukuman hudud tak boleh dilaksanakan dimalaysia, kita akan pastikan boleh menutup mulut karpal singah dengan perlembagaan baru yang dipinda oleh mp mp islam. karpal singh akan mati hujahnya dengan sendiri dan karpal singh terpaksa menjilat balik ludah dan kahak hijaunya sekali kerana perlembagaan malaysia sudah membolehkan hukuman hudud di jalankan dimalaysia. jadi masalah nak menutup mulut celupar karpal singh akan terjawab.

jadi bagaimana nak melaksanakan hukuman hudud jika mp mp islam sendiri tak berapa yakin dengan kebolehan mereka sendiri untuk meminda perlembagaan. cukup mudah dan tak perlu berdebat sampai keluar urat mereh. majroriti mp mp islam berani mengubah perlembagaan kerana itulah prinsip demokrasi. dan janganlah pulak pkr yang menjadi penghalang kepada kejayaan hukuman hudud dilaksanakan. jika perlembagaan telah diubah maka hukuman hudud akan boleh dibuat dengan berpandukan alquran dan alhadith. susah sangat ke nak buat macam tu atau ada agenda lain yang sama dengan umno dalam benak kepala otak fikiran pemimpin pkr. jika mereka ada agenda lain maka mereka sama dengan otak dan minda pemikiran umno yang sudah lama berkuasa tapi tak mampu mengubah sedikit pun perlembagaan agar selari dengan tuntutan agama islam. jangan sampai umat islam sangsi dengan pemimpin pkr.

Ulasan