greenboc yang sentiasa bangang

bukan main sedap lagi bawean dan greenboc menuduh pemimpin pas bacul dan penakut kerana akan ada operasi lalang II, begitu jahat sekali tohmahan yang dibuat oleh penulis blog yang dikatakan penyokong pakatan rakyat. waktu operasi lalang yang diadakan pada 1987 itu diadakan semperna pertelagahan komponen barisan nasional iaitu umno dan mca. lim kim sai telah membuat kenyataan perkauman dan bergaduh dengan syed hamid albar, kenyataan kontroversi disiarkan oleh media massa umno dan mca, pemuda umno begitu garang mengeluarkan kenyataan waktu itu mahu bertempur dengan mca di tambak johor. dan pembangkang akhirnya menjadi mangsa kerakusan kerajaan umno dan barisan nasional. gb yang memutar kisah itu kembali hanya untuk memburukkan imej pemimpin pas. kenyataan jahat gb terpancar dalam tulisan ini seolah menghasut pemimpin pas mengadakan tunjuk perasaan tidak kira waktu dan tidak kira tempat dan waktu.

penulisan yang berlandaskan kisah sejarah dan cuba diputarbelitkan oleh minda yahudi gb untuk mengheret kembali pemimpin pas dan memberikan persepsi negatif kepada pemimpin pas waktu ini. apakah gb dan mp segambut sedar yang secara tidak sedar kamu sudah menjadi lidah yahudi menghasut untuk menjadikan operasi lalang ke dua berlaku. sebenarnya operasi lalang dibawah akta isa adalah telah direka dan dicipta hanyalah alasan untuk menangkap pemimpin pembangkang dan menakutkan pihak umno yang cuba belot. konpirasi ini sengaja dicipta dan telah diakui oleh pihak umno. kenapa gb dan bawean begitu bodoh untuk memahami keadaan yang sengaja dicipta untuk melumpuhkan gerakan pembangkang waktu itu dan akan dibuat kembali untuk menangkap secara borong pemimpin pas. jika tangkapan operasi lalang kedua berlaku bukan masalah takut dan bacul sepertimana dakwaan makluk durjana 2 ekor ini tetapi jika pemimpin pembangkang ditangkap dan disumbat kedalam penjara tanpa melakukakan apa apa kesalahan bagaimana calon calon yang akan dikemukakan didalam pru yang akan datang. selalunya calon calon terbaik akan diangkut masuk dulu sebelum pemimpin lain.

kekurangan pemimpin pembangkang menjadi calon akan memudahkan umno untuk melakukan apa saja kerana waktu itu waktu yang terbaik untuk mereka menjalankan jarum jahat mereka. apa salahnya pemimpin pas bersabar diwaktu ini dan melakukan strategi yang lebih baik dari menjadi mangsa akta ISA, selepas tangkapan isa berlaku pelbagai syarat akan dikenakan kepada pemimpin pembangkang dan ini menyebabkan langkah ke putrajaya terhenti kerana kekurangan pemimpin berkaliber. apakah gb tahu bahawa seluruh pemimpin pas dikawal dan diselia pergerakkan oleh sukarelawan sewaktu operasi lalang berlaku. cubaan menangkap tok guru haji hadi berlaku berkali kali dibawah akta yang sama, cubaan menangkap harun taib diterengganu juga dilakukan. dan banyak lagi pemimpin pas cuba ditangkap dan disumbat masuk kedalam penjara isa. mat sabu ditangkap dilapangan terbang sewaktu pulang berceramah, ust abu bakar chik ditangkap dirumahnya. haji buniyamin yaakob ditangkap dikota bharu.

yang menjadi masalah sekarang, apakah kamu gb dan bawean mengambil tahu hal anak bini makan ke tidak sekolah ke tidak sewaktu pemimpin pembangkang ditahan didalam akta celaka itu. gb dan bawean bersedapan tidak dengan bini, bangun pagi tulis je apa yang nak tulis sambil kutip derma, apakah kita peka kepada keperluan harian anak isteri pemimpin yang disumbat ke dalam akta isa, apakah gb dan bawean menghulur seratus dua seminggu kepada anak isteri, jangan jadi bangang sangat kalau setakat duduk depan pc menulis perkara perkara bodoh yang begitu jahil tentang perjuangan pas. jika ada jalan lain kenapa kita mencari jalan yang sukar untuk meneruskan perjuangan islam. bodoh jika sekirangya kita terus mencari jalan yang sukar padahal ada yang jalan yang selamat tanpa mengorbankan orang orang yang berjuang dalam islam. apakah bawean dan greenboc sanggup masuk dalam penjara ISA? jawab dulu pertanyaa ini dulu sebelum berlagak sebagai makhluk yang paling sempurna atau menjadi makhluk yang paling durjana dimuka bumi ini.

Ulasan