awang selamat - zainudin maidin

awang selamat kolumnis dalam utusan atau mantan bekas menteri penerangan yang keras menentang hukum islam dan kewujudan perjuangan islam hari ini melemparkan tuduhan berupa fitnah yang sepatutnya dijawab oleh pemimpin pas dengan mengemukakan saman kepadanya. kenyataan bahawa pemimpin pas bersetuju dengan pengambilan pemimpin indonesia menakluk malaysia jelas menggambarkan bagaimana jahatnya manusia bernama zainudin maidin. aku ingat mangkuk ini dah lama berkubur tapi diakhir usia kenyataan fitnah kepada pas semakin berbisa. membuat fitnah dibulan mulia jelas menggambarkan awang selamat nama penanya di utusan malaysia masih meneruskan kerja kerja fitnahnya kepada pas. walaupun sudah terbuang dan terhina dalam kabinet baru, zainudin maidin jelas cuba membuat comeback dalam arena politik. tokoh pengampu no satu dalam utusan malaysia diambil oleh paklah menjadi menteri penerangan dan akhirnya ditendang kerana terlampau bodoh dan bangang semasa menjadi menteri.

zainudin maidin seorang ahli politik yang seringcuba menimbulkan masalah perkauman dalam malaysia dan sepatutnya dia yang memimpin pergerakan perkosa dan berahim ali hanya penasihat. bagaimanakah pemimpin pas boleh mencadangkan kepada tunku deraman supaya merampas harta benda milik kaum cina. tiada bukti jelas bahawa zainudin maidin seorang pemfitnah no wahid. ingatkan dah insaf kerana penyakit yang dideritai rupanya kembali menjadi semakin celupar. fitnah ini perlu dijawab segera oleh pas dan saman fitnah kepada zam perlu dibuat agar diberikan pengajaran kepadanya. tiupan api perkauman jelas cuba dimainkan oleh zam selepas terpinggir dari arus politik tanah air.

awang selamatlah pelopor dalam isu mengkafirkan orang umno melalui tulisan tulisan celakanya dalam utusan malaysia. isu kafir ini adalah permainan umno yang tak kunjung padam selagi zam berada di dalam utusan. isu ini kembali hangat selepas zam hadir semula dalam utusan. api perkauman memang sengaja ditiup selepas kejayaan operasi lalang dulu akibat mainan zam yang ketika itu bertugas di utusan malaysia. awang selamat yang jahil tentang islam dan hukum islam seringkali menimbulkan polemik isu isu agama islam dalam tulisannya. tuduhan keras kepada pas seringkali dibuat hanyalah untuk menimbulkan kegelisahan masyarakat lain.agen propaganda umno yang rasa makin terkubur cuba kembali dalam arena politik selepas terhumban dengan hinanya kerana kebodohan dan kebangangan dia menangani isu isu di kementerian penerangan. tulisan awang selamat yang berunsur perkauman cuba diterapkan kembali kepada utusan malaysia.

oleh itu utusan malaysia telah kembali ke zaman silam. sebuah media massa yang telah mengalami penurunan perjualannya cuba membawa kembali zam yang dikatakan berjaya menulis tentang isu perkauman. zam sepatutnya dah berundur dari politik kerana tulisan perkauman dan jahil tentang agama jelas menggambarkan betapa zam tak pernah serik dengan apa yang ditulisnya. zam cuba kembali menulis dalam utusan dan tak pernah bersetuju dengan hukum islam dan sering menentang hukum hudud. kerja kerja celaka zam dapat dibaca dengan jelas dalam ruangan pojoknya awang selamat. tulisannya jelas menghina islam dan sepatutnya telah dihentikan dengan serta merta. isu agama kembali dimainkan oleh utusan selepas zam kembali ke media massa umno ini. zam sudah tidak relevan lagi kerana tulisan perkaumannya sudah mampu dijawab dan diolah dan zam sudah tak mampu lagi berhadapan dengan zaman baru dan yang tinggal kepadanya hanya fitnah dan membodek pemimpin umno agar mata pencariannya dikembalikan.

Ulasan