apa yang disibukkan umno

umno dengan semangat baru memperolehi isu yang boleh digunakan untuk menghentam pakatan rakyat. utusan sebagai lidah utama umno memainkan isu isu bodoh sombong. tak ada maknanya dap memberikan tazkirah. bodohnya mais dan sekutunya. tak tahu pun makna tazkirah dan ucapan biasa. semua nak dipolitikkan. kalau orang politik bercakap mestilah politik yang tak berpolitik kononnya di middle man pun berpolitik. tengok ucapan tok peti perak yang sah sah dan terang terang menyebelahi umno. umno buat saja yang tak berpolitik. kamalanathan berucap dalam masjid pun boleh sebab dia orang barisan nasional. uncle chua porno pun boleh bercakap dalam masjid atau surau asalkan nama dia barisan nasional. kenapa umno tak sibuk kat masjid alaqso yang dikuasai oleh yahudi. kat sana yahudi sedang berkampung disekeliling masjid al aqso. kenapa umno tak sibuk kat sana kalau umno pejuang islam tulen sepertimana kata khus khusrin. pegawai agama mais yang paling bodoh dan bangang abad ini. tak tahu menilai yang mana tazkirah dan ucapan biasa.

di terengganu mat said iaitu umno no wahid duk sibukkan diri membahagikan air zam dan kurma. bukan dia sibuk mengarahkan JHEAT memakmurkan masjid. menyeru kepada umat islam terengganu yang sedang leka dan galak membeli belah di mydin mall, giant dan berapa tempat festival hari raya yang makin tiba. mat said sepatutnya menyuruh bahagian dakwah jheat berkampung dimydin mall supaya hadir bertarawih dan witir semperna 10 malam terakhir. rebutlah peluang malam seribu bulan malam yang lebih baik dari malam hadir membeli belah di mydin mall yang penuh dengan kemaksiatan. apakah umat islam hanya menunggu habisnya puasa untuk bergembira melakukan maksiat dibulan syawal. bulan puasa dianggap bulan yang membebankan mereka. habis tamat bulan puasa maknanya mereka kembali bebas menjalankan aktiviti celaka. masjid dan surau makin kekurangan jemaah dan pusat membeli belah mulai penuh. 10 malam terakhir makin ditinggalkan kerana umat islam amat galak untuk menyambut hari raya yang hanya satu hari sahaja yang lebih dirayakan itu adalah bukan tuntutan agama.

penghinaan kepada negara malaysia dipandang sepi oleh kerajaan umno yang terlebih bangang. rakyat indon yang bodoh sombong terus melakukan provokasi sepanjang tahun, pantang silap aje maka rakyat mereka yang dikatakan amat bermaruah akan melakukan protes dan demo didepan kedutaan. perkasa yang dipimpin oleh berahim ali yang bacul dan pengecut bila berhadapan dengan mat indon terus layu, sekadar menghantar nota bantahan macam pondon dikejar oleh penguasa agama. umno tak hiraukan langsung tentang kedaultan negara sanggup menerima caci maki dari mat indon yang mana separuh keluarga mereka sedang mencari rezeki dibumi ini. perbuatan biadap mat indon memang memualkan. apa mat indon ingat penduduk malaysia ini mengemis dan meminta sedekah dari negara mereka. datang sebagai pendatang dan hanya datang melalui pintu belakang pun masih mampu mengejek dan mengeji negara malaysia. akibat ramainya pendatang haram mat indon dimalaysialah yang memberikan masalah sosial yang teruk, kadar jenayah yang tinggi. ditangkap datang tanpa permit diberikan layanan first class di depoh tahanan, diberi makan percuma, hantar aje pulang pendatang haram ini. mengabihkan duit cukai rakyat malaysia, duit cukai rakyat malaysia bukan sepatutnya dihabiskan memberikan makanan kepada mat mat indon durjana ini. kerajaan umno terus bersikap bacul dan pengecut bila berhadapan dengan mat indon.

Ulasan