pertahankan pas dari serangan

dimana jua diperkatakan tentang UG, kesan carikan telah menjadi kudis, luka dan membusung berulat dan penuh nanah. kenapa dan siapa yang memulakan mengatakan perjumpaan dalam gelap pas dan umno. mengapa pas dijadikan sasaran yang mengatakan pas yang bersetuju berjumpa dengan umno dikala waktu umno dikatakan amat lemah dan memerlukan sokongan hayat. pas dibedil setiap sudut oleh penyokong, ahli dan juga politik yang condong kepada pemikiran pembangkang. siapa yang memulakan serangan kepada pas sehinggakan ke hari ini pemimpin pas terus di persoalkan dimana intergriti dan juga dimana ikhlasnya bersama pakatan pembangkang lain. mengapa orang yang memulakan serangan berdiam diri selepas merosakkan pas dari segenap sudut dan segi. banyak sangatkah dosa pas sampaikan ditohmah dan di fitnah sedemikian rupa. sejarah akan mengingati siapa yang mula mula menyebarkan virus virus kanser ke dalam pas. ahli pas tak akan lupa pada siapa yang mulakannya.

Ug dilontarkan di zaman mantan pm sleepy. pak lah. kenapa pas sanggup berjumpa dengan umno. yang menentang idea ug begitu bangga dapat menentang idea presiden. kenapa presiden melontarkan konsep UG diwaktu umno dilihat akan mudah ditewaskan dimasa yang akan datang. apakah presiden pas begitu bodoh sebagaimana pandangan adukatarakguna. perjumpaan dalam gelap hanya diwar warkan sebenarnya. perjumpaan antara parti parti politik walaupun berlainan fahaman sudah lama berlaku. tapi bila isu seperti ini naik tarafkan ianya menjadi seolah olah satu kesalahan yang besar. apakah kita tahu dap pernah mengadakan pertemuan dengan mca atau mic dengan dap. jangan kita lupa, semua warganegara walaupun berlainan fahaman politik adakalanya perlu bersatu dikala waktu gawat. jangan kita jadi terlampau bangang sangat untuk memahami konsep ini. walaupun aku sekolah hanya sekolah pasti tapi aku faham apa yang hendak dilontarkan. walaupun aku melayu yang dikatakan bangsa yang bodoh seperti fahaman adukatarakguna tapi apabila kita berada dalam politik islam, kita akan cepat memahaminya kenapa ini dilontarkan. apakah perlu penjelasan panjang lebar jika kita memahami kandungan alquran dan alhadith.

singkirkan kefahaman politik sempit demi menyelamatkan survival rakyat. fahamilah bahawa pas nak menyelamatkan rakyat waktu perjumpaan dengan umno dan dikala ekonomi begitu meruncing sekali sepertimana sekarang. pas bukan mudah tunduk pada tekanan kerana politik islam tidak begitu. selama ini pun ada pas mundur walaupun ada ahlinya yang kehilangan nyawa. dan yakin dan percaya pemimpin pas tidak akan mudah khianat kepada penyokong dan ahli. dan bukan semudah itu mereka akan mengkhianati ahli ahli pas. jangan jadi calar sedikit terus menjadi barah yang tiada ubatnya. jika ahli pas sendiri suka partinya menjadi nanah dan terpaksa dipotong itu tidak dapat dielakkan.

pada mula perjumpaan umno pas berlangsung diatas nama survival rakyat tapi dah dijadikan isu oleh paklah yang bangang. pak lah mengingkari apa yang dikatakan. pas bertahan kerana demi rakyat. bukan semua tindakan perlu di nyatakan sebelum berlaku apa apa tindakan berlaku. ada yang akan berlangsung tanpa pengetahuan ahli. masa tidak mengizinkan pemberitahuan ini berlaku tapi ahli ahli pas yang faham tidak akan melakukan lagi damage yang akan terus merosakkan perpaduan pas. zaman berzaman pas dan umno melakukan perjumpaan diatas nama survival rakyat. tapi tidak diketahui oleh ahli dan penyokong pas. yang mengetahui hanya diam kerana ada yang perlu didiamkan, ahli pas dan penyokong pas yang celaka menyebarkan berita separuh sahaja dan tidak menceritakan apa yang terjadi sepenuhnya didalam pertemuan itu. semoga allah membalas dosa dosa mereka yang berani menyebarkan berita separuh dan bukannya berita penuh pertemuan itu.

Ulasan