hati ada pada umno

jika hati hati dah terpaut pada umno, beri lah perjelasan apa saja tak akan diterimanya, yang baik pun akan nampak buruk saja. kalau hati masih bersama umno, bila bila masa aje boleh lompat jika poket makin kosong, ingatlah pada parti semangat 46, berapa banyak ulamak dalam pas bertikam lidah. berapa ramai yang merajuk lari dari pas demi pas menyambut salam tangan sesama islam. tertubuhnya islah. tapi belum ada yang pergi melanggar presiden seperti mangkuk mangkuk yang gila glamour. berapa persen jaminan tok guru tak bekerjasama dengan umno sepanjang pemerintahan tok guru. pas mengambil masa yang lama untuk menjernihkan kembali keadaan yang timbul akibat kekalutan bekerjasama dengan s46. kalau yang baru sangat kenai pas tu rasanya tak pernah merasai pahit getir bersama s46. apakah kita mengadai seluruh prinsip pas yang didokongi oleh perjuang perjuang pas.

setakat tidak puashati kepada perkara perkara bangang tak payah nak tunjukkan kepada dunia yang pemikiran boleh melangkaui pemikiran merentasi masa. setakat kutuk kutuk lepas tu ambik gambar dengan pemimpin pas apakah bukan kerja bangang. apakah nilainya kita menunjukkan diri selepas mengutuk seburuk buruknya orang itu. akhirnya nampak sangat kebodohan dan kebangangan ada dalam diri sendiri. hebat sangat ke sampai perlu ambik gambar dengan pemimpin yang kita kutuk. kalau tak bodoh 20 kali bangang adalah. kalau apa yang kita cerca maki pemimpin itu berlandaskan kebenaran boleh diterima tapi yang jelasnya orang tu 20 kali bangang daripada biasa. perangai lebih kurang dengan umno pi ambik gambar tersengih macam kaldai baru abih angkat barang. hebat tak?

beribu beribu kali pun berkata mereka dipihak pakatan rakyat, kenyataan sentimental dengan blogger sekarang, kutuk dan kritik kerana sayangkan pas, mereka ini terlebih sangat sayangnya kepada pas sampaikan tak jadi ahli pas. ada yang ahli pas tapi tak bayar yuran, ada yang jadi ahli pas yang terlebih bangang dan terlebih islamic dari orang lain boleh buat kerja kerja bodoh. pertanyaan yang semakin kurang akal diajukan sampaikan semua orang terlibat dalam kerja kerja bangang. tak apa selepas langgar tok guru boleh ambik gambar dengan tok guru, kita sayang tok guru bukan macam orang lain wala' terlebih. tiada benda akan duduk sekali bersama jika ianya berlawanan. ia akan tetap menjurus kepada satu hala bukan banyak hala. islam akan tetap islam dan kafir tetap kafir. tiada hati yang berjaya meletakkan kedua dua dalam sekaligus.

Ulasan