blogger bodoh sombong

kepada reformis jalanan, dalam demokrasi rakyat adalah raja, betul ke raja atau hanya hamba abdi, cakap parti pas memang hebat seolah olah dah lama berpolitik, daftar mengundi pun belum, boleh bercerita hal politik ke, rakyat boleh buat apa saja buat itu buat ini, tapi rakyat yang bercakap tu daftar pemilih pun tak pernah, kotak peti undi belum tentu lagi kenal. nak memangkah pun belum pernah, boleh ke bercakap dengan hebat kalau sendiri tak daftar mengundi. peduli apa dengan anak muda yang bangang tak tahu menilai apa yang berlaku tak berlaku. mengikut kepala otak anak muda yang begitu dayus dalam mencorak masa depan politik negara. hentikan propaganda bodoh itu.

anak muda yang tidak hormat kepada pewaris nabi apakah layak dilayak digelar orang islam yang sejati. dimana nak belajar ilmu ugama islam bukannya dengan ulamak. hebat sangat ke kalau ulamak pun dicaci, dimanakah belajar ilmu ugama dalam tabung buluh ke? dalam longkang sampai menikmati lagu lagu rock, lagu indie, lagu lagu yahudi, jangan cabar kami orang muda? kenyataan bodoh, orang muda yang lagaknya seperti reformis jalanan boleh bercakap saja tapi habuk pun tarak. swing vote dalam yang dikatakan oleh reformis muda tak berlaku. orang muda mudah sangat dibeli oleh umno. janji nak bagi jomheboh datang pun dah boleh beralih arah. janji duit seratus dua pun dah berpusing 360 darjah. umno boleh membeli orang muda bila bila masa je sebab otak orang muda memang letak bawah tapak kaki je.

orang muda yang bosan dengan politik negara akan beralih arah kepada satu penunjuk iaitu menyokong agenda agenda yahudi, hebat sangat kalau tunjuk perasaan dah benci yahudi le tu. darah orang muda seperti reformis jalanan tak perlu sangat kepada politik malaysia, darah muda reformis muda adalah seperti air oren yang hanya bersembur gas pada kali pertama di buka lepas itu, senyap sepi, takut bagai tikus jatuh dalam beras. bercakap mengikut perasaan bukannnya otak, otak ada kecik je macam otak tikus. orang muda seperti reformis muda memang betul bangang kerana tak berani pun menyanggah pemimpin umno sebagaimana menyanggah pemimpin pas. tumbangkan dulu kerajaan yang ada andaikata anak muda seperti reformis jalanan katakan kalau bercakap saja tak guna jugak. kalau mengundi umno jugak pada pru yang akan datang inikan dikatakan reformis ini adalah hamis. berubah kepada yang lebih baik bukan berubah kepada yang sudah rosak. kalau inilah anak muda, pas pasti kalah kerana anak muda dah beralih arah. kasihan pas.

Ulasan