rahman@deraman fitnah

aku ingatkan deraman dah tak nak baca tranungkite selepas melemparkan fitnah kepada tranungkite, ada juga artikel tranungkite yang tulangbesi ini percaya rupanya, dia mempercayai tulisan dari orang umno, oleh kerana tulangbesi dengan hebat menulis maka ia perlu dijawab kerana tulangbesi ni penah cari makan kat negeri terengganu semasa pemerintahan pas di terengganu. banyak sebab tulangbesi marahkan sangat kat pas terengganu, pas terengganu banyak menyekat usaha usaha jahat tulangbesi dalam memakan harta harta rakyat negeri terenganu. oleh kerana banyak sangat cara tulangbesi nak memakan harta rampasan perang maka pas terengganu terpaksa menahan nafsu rahman dengan mengasi nafsu rahman. tulangbesi marah kerana pas terengganu mengasi nafsu tulangbesi.

fitnah tulangbesi kepada ust haron taib mengatakan bahawa ust haron diboo dalam satu majlis dikemaman, telah didedahkan dulu bahawa tidak pernah berlaku peristiwa itu kecuali dalam mimpi fitnah tulangbesi, tulangbesi boleh bagi tarikh dan tempat dimana peristiwa mengbooo ust haron seperti mana yang dilemparkan oleh tulangbesi, tulangbesi akan mereka reka apa saja cerita fitnah tentang pas terengganu samada pemimpin atau penyokong.

cerita yang paling kelakar mat said akan ditolak ke parlimen, dimana cerita yang paling bangang dibuat dari lombok. tak adanya mat said akan ditolak keparlimen kerana mat said sekarang adalah pembuat keputusanlah bangang. mat said akan mengekalkan kerusi kijalnya, dan akan memasukkan kesemua adun baru umno yang akan dicalonkan dalam pru yang ke 13 sepertimana yang deris lakukan. kalau nak menulis tentang negeri terengganu, mari sini aku boleh bagi sebuah rumah banglo sewa setahun, jangan duk merapu dari lombok. tulangbesi tahu ke kat mana wisma daruliman, tahu ke kat mana top it beroperasi sekarang, ceo top it sekarang dah diisi ingat boleh bagi kt tulangbesi.

tahu ke tulangbesi dari mana umno melancarkan perang saraf macam member satu selimut hang bekerja. kalau tak tahu berhentikan tulisan tentang pas terengganu kerana makin banyak yang tulangbesi menulis makin menampakkan kebangangan dan kebodohan seorang yang bernama rahman talib, pembaca kitab mastika hadeeth tapi perangai mengalahkkan yahudi yang berimankan kitab kitab. oleh kerana rahman talib dah mengubah kandungan asal kitab masteeka hadith terbitan jabatan perdana menteri, sebab itu rahman talib menjadi pemfitnah no wahid sekarang, halal haram dan jadi sama saja. duk diam diam kat lombok nun sementara orang sana masih mempercayai apa yang tulangbesi buat jangan sampai rahsia kebodohan rahman talib yang tak reti memimpin organisasi terdedah, balik malaysia tak ada siapa yang sudi menerima kerana kebodohan rahman talib dalam memimpin.

memang ini tarbiyah pas terengganu mempertahankan pemimpin dari serangan orang seperti tulangbesi yang mengaku ahli pas tapi perangai macam umno. aku kalau dapat lawan orang umno mesti seronok tak tidur tak dapat gaji tak apa, pas terengganu tak mengubah kandungan asal kitab masteeka hadeeth tapi tulangbesi dah mengubahnya seperti pendeta yahudi mengubah kitab zabur dan taurat. jahatnya orang yang bernama tulangbesi ini yang sedang menolong member yang telah tersungkur tersembam di sprm. pas terengganu akan mendedahkan kejahatan tulangbesi yang pernah tulangbesi buat semasa diterengganu. mengadudomba antara pemimpin pas terengganu.

Ulasan