makin masam dan makin gila

hari ini hari pekerja, aku bercuti bersama songkok putih yang telah bercuti dipulau tengkorak. oleh kerana songkokputih tak mampu pergi ke pulau maldives untuk mengikut tok guru haji hadi, sp hanya bercuti di pulau tengkorak je. aku pun join sama dengan songkokputih bercuti tapi lain pulau le, aku ke kenyir menikmati air terjun langsir yang indah dari baca tulisan adukatarakguna. kasihan adukatarakguna terpaksa mengemis dengan menawarkan diri untuk menjatuhkan najid dengan bayaran sejuta rendah dari kikdeliar. pakai blogspot yang free pun mintak berjuta juta tu, tulis entry dari cybercafe pun masih mahal lagi, kalau pakai 3G ke 1G ke pasti lagi mahal. pakai 1G ok jugak sebab dia kan ulamak kepala lutut. paling mulia dalam pasreform dalam mengeluarkan fatwa. 1G berserah diri kepada allah bila kikdeliar menyerang tok guru nik aziz. kalau tok guru haji hadi diserang dia akan menambahkan lagi perisa secukupnya. kita boleh tengok lakonan puak puak yang suka kepada pepecahan pas.

kickdeliar telah memberikan keterangan kepada sprm semalam, kicker cuba menaikkan populariti beliau yang jatuh merudum selepas ditendang keluar dari PMBK, oleh kerana dendam dan mendapat tajaan baru maka kikdeliar merencanakan agenda baru. menjatuhkan kepimpinan pas kelantan dengan cara hina. kik menjadikan cikdet sebagai idolanya maka bila idolanya memancung musuh utamanya dengan kes yang paling menjijik maka anak muridnya mesti menggunakan perkara yang sama. dengan apa cara sekalipun kik akan gunakan untuk memalukan dan menjatuhkan maruah tok guru yang selama ini bersih dari segi penyelewengan dan korupsi. oleh tiada cara untuk menjatuhkan tok guru maka kik akan mencari dan mereka segala bentuk kononnya tok guru nik aziz hidup dalam rasuah dan penyelewangan kuasa.


kik membentuk lakonan ini bersama member satu selimut iaitu tulangbesi, dari gaya dia menjawab tuduhan tulangbesi tak lebih dari menaikkan nama tulangbesi yang mana telah mengutip sedekah, dan kutipan sedekah tidak begitu menggalakkan selepas beberapa blog mendedahkan siapa tulangbesi, oleh kerana tulangbesi tak dapat mengaut banyak sedekah, planning lain digunakan. tulangbesi diarah mengikut skrip akan menuduh kik mendapat tuan baru(macam hantu raya je dpt tuan) dan kik akan menjawabnya. kali ini kik mendapat bantuan dari utusan melayu yang amat pakar dalam memuatkan berita berita bangang. kik mendapat front page dari utusan sewaktu mengaku menerima rm4 juta dari pemimpin pas.


skrip yang disusun nampak longgar kerana kenapa kik hanya menyebut tulangbesi dan bukan blogger lain yang sama memuatkan tulisan menghentam kik, apakah tulangbesi amat hebat sampaikan kik terpaksa menyebutnya atau memang sengaja disebut untuk menimbulkan kembali nama tulangbesi yang semakin sejuk sekarang kerana blog ombakfitnah tidak lagi popular. blog perisik rakyat yang menjadi rakan berselingkuh juga menyiarkan entry tidak disebut langsung atau ianya merupakan skrip longgar dan mudah dibaca oleh orang lama. ianya sengaja dirancang bersama antara tulangbesi dan kickdeliar jadi perisikrakyat hanya watak pembantu dan kurang penting dalam agenda ini. atau hanya menjadi kuda tunggangan tulangbesi untuk menyerang pas terutamanya hassan ali.


kawan satu selimut nampak semacam bergomol dalam edisi tuduh menuduh tapi dibelakang mereka tetap berada dalam satu selimut. dalam selimut yang satu mereka akan merencanakan agenda jahat mereka dalam usaha menjatuhkan kepimpinan pas terutamanya tok guru nik aziz dikelantan. diperingkat pas pusat agenda membahagi bahagikan kepimpinan kepada beberapa puak sudah berjalan baik tapi nampaknya semakin gagal membentuknya kerana pemimpin pas sudah nampak agenda yang jahat dalam memecah belah pas. pendedahan demi pendedahan oleh blogger yang pro ulamak makin menyedarkan pemimpin pas bahawa ini bahaya yang baru muncul dalam organisasi pas. ada musuh dalam pas dan perlu dibanteras dan dihapuskan. masih belum terlambat untuk memusnahkan musuh dalam pas.

Ulasan

  1. dok lari kemana puak2 ni.. mohon kebenaran tuan rumah link ke blog kita http://unitanjing.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. dah link tuan, harap semoga tuan terus bersama mempertahankan ulamak yang tidak sesat, ulamak yang sentiasa dijalan islam. bukan ulamak kepala lutut

    BalasPadam

Catat Ulasan