terengganu dilanda hujan lebat

hujan lebat menyirami bumi terengganu hari ini seolah olah bersama sama hati yang tercalar menyambut kekalahan pakatan rakyat di hulu selangor, menangisi bersama hati hati yang berdukacita akibat kekalahan semalam. barisan nasional tersenyum lebar menikmati kemenangan di hulu selangor. kejayaan barisan nasional adalah dengan seiring dengan pertambahan pengundi sebanyak 2513 yang dimasukkan sebelum hari penamaan calon dan disahkan oleh suruhanjaya pilihanraya malaysia (SPR). walaupun pengundi yang dimiliki oleh pakatan rakyat hanya naik 95 undi sahaja belum cukup untuk mengekalkan kemenangan di hulu selangor. semua pertugas sudah dan yang tinggal akan kembali ke negeri masing masing hari ini. petugas terengganu mungkin akan tiba petang ini atau yang sudah kembali semalam sudah sampai dah tengah dialam mimpi. kepenatan terasa sangat kalau kalah, tapi kang dah biasa kalah, hehehe

felda masih mengekalkan status quo iaitu kekal dan kebal dengan barisan nasional, felda ditubuhkan oleh umno dan rasa terhutang budi amat menebal disini, semua kerana jasa jasa umno kepada peneroka, peneroka boleh berubah tapi susah sikit kerana pelbagai bentuk sekatan dan acaman yang menjadikan mereka terpaksa menandakan pangkah dikotak barisan nasional. yang hadir dan tinggal di felda mulai merasai apa yang peneroka rasai dan alaminya. blog dengan senang hati menuduh peneroka felda bergenetik melayu yang tak mahu berubah, hanya duduk di depan pc dan tulis benda kadangkala menguris hati hati peneroka, woiii bangang, kalau tak tulis melukai hati orang tak boleh ke, kita mahu peneroka felda berubah dan menyokong pakatan rakyat tapi dalam masa yang sama penyokong pakatan rakyat melukai hati hati mereka.

kita yang duduk diluar felda bolehlah dengan eks sombong dan ego menuduh peneroka felda sebagai orang bodoh kerana tak mahu berubah. apakah kita tahu peneroka juga macam kita ada maruah, ada perasaan yang sama dengan kita, apakah dengan menuduh peneroka bodoh kerana tak memangkah pakatan rakyat boleh memenangkan kita dilain masa dan ketika. " tulis besar besar, peneroka felda bergenetik melayu sebab tu sukar nak berubah" yang menulis pun bukan ke genetik melayu atau yang menulis adalah genetik siamang, ungka, kaldai dan biawak, kalau sendiri bergenetik melayu jugak baik basuh muka hang dulu dengan air longkang. bagi hilang genetik melayu yang melingkari hidup anda.

Ulasan

  1. tak apa lah bro, kalah bukan kita tak biasa.. kalih doh kalah.. sedih biarlah, Allah klu dia sayang seseorg dia akan datangkan kesusahan, susah dan perik berkempen itu ujian Allah nak naik kan darajat kita maybe.. tapi yakin kita bahawa kita dipihak yg benar dan yg benar itu lah kemenangan sebenar walaupun kita tak mendapat kemenangan dlm pilihanraya.. yg penting kita tetap istikomah

    yg duk kata genetik melayu bodoh tu mungkin dia genetik natang.. sbb aku pun melayu dan mmg aku tak mahu berubah, aku masih tetap dgn PAS, walaupun disekat itu dan ini dlm mencari risiki.. tapi sebab aku genetik melayu maka aku tidak mahu berubah, tetap dgn PAS gak..

    genetik natang je klu kalah nok lari dari asal dia.. hihihi.. cam yg duk kata tu ah, berkempen takmboh duk kata org nak.. dan perangai dia dok sama dgn kita sbb dia genetik lain dari kita.. kita melayu dan dia natang gamoknya..

    BalasPadam
  2. yg kata tu mungkin bukan gnetik melayu
    tapi genetik wan jing kpala fakap hahaha

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. genetik wan jing ke w.anjing? biar betul ko bung..

    BalasPadam
  5. hahah
    mana2 boleh
    ada yg tersirat
    sndiri tafsir

    BalasPadam

Catat Ulasan