selepas prk hulu selangor

hulu selangor banyak mengajar ahli ahli pas erti persahabatan, banyak mengajar erti sabar, mengajar erti pengalaman hidup disatu daerah asing, jauh dari kecanggihan teknologi. islam mengajar kita mencatur hidup dengan baik samada ada teknologi atau tidak. disatu daerah yang masih dibawah jajahan takluk selangor maju 2005 yang diilhamkan oleh altoyo, hulu selangor adalah satu tapak yang mungkin akan menjadi subur untuk gerakan pakatan rakyat terutamanya pas, disatu daerah yang masih tebal dengan adat resam, pas mungkin akan subur disini, islam pasti bersinar, kalau ikut cakap mangkuk mangkuk yang tak datang kerana berbagai alasan alasan yang diberi, yang paling bijak bagi alasan adalah kerana menunggu hukuman nak masuk penjara akibat keceluparan mulut yang durjana. insyallah ada yang akan merengkok dalam penjara dan penjara boleh mengajar erti hidup berlandaskan bersultan dimata dan beraja dihati.

fikrah manusia yang terlampau ego akan menjadi penghuni penjara sungai buluh, dan aku berdoa kearah itu, jika tiada manusia yang boleh mengajar dan membawa dia balik kepangkal jalan kerana kejahilan dan kecelakaan dirinya maka penjara adalah tempat yang sebaiknya. hukuman telah tersedia dan semoga penjara dapat mengubah minda yang begitu hebat genetik yang terjadi dengan sendirinya atau terkacuk dengan genetik yahudi, kerana terlampau bangga dengan diri sendiri seperti genetik yahudi. yahudi juga beranggapan bangsa bangsa lain didunia ini tidak setaraf dengan kecerdikan mereka. biarlah penjara yang boleh membentuk keyahudian sifat dan perangainya. yahudi juga berbangga dengan bangsa mereka, yahudi juga tak suka kepada nabi, dan apabila menghina nabi akan sampai balasan allah dengan secara cash tiada terhutang walaupun sedetik. dan aku setiap hari mendoakan agar otak otak yahudi dapat dipenjarakan.

hulu selangor dah memberi kata putus, pas sudah merasa azab dan sengsara kerana terpaksa berhadapan dengan pelbagai ragam manusia. islam mengajar kita berlapang dada menghadapi masa masa susah. masa tercalar, masa terluka, masa parah dihentak musuh, kita kembali mengubati diri supaya dapat pulih sebelum datangnya prk yang baru atau pru yang akan datang. biarlah waktu ini kekalahan dapat menarik kembali saudara saudara seperjuangan kembali ke landasan yang betul. kenapa allah tak menolong orang orang yang beriman, apakah allah berlepas diri dan pejuang islam terpaksa bersendirian menentang kuffar dan juga kaum kaum munafik yang melingkari perjuangan islam yang ada dalam diri pas.

kekalahan dihulu selangor akan dijadikan satu tempat untuk bermuhasabah diri, yang mana sahabat sejati yang sanggup mati dijalan perjuangan, bukannya datang melawat pusat pusat media, dan memiliki cerita cerita yang boleh dimuat naik untuk tatapan. datang ke hulu selangor sebagai pemimpin kelas atasan, datang dengan ego yang tinggi, salam tidak dihulur, angkuh mendabik dada, banyak ilmu dalam dada sampaikan kalau bersiul pun pasti burung akan mati jatuh dari langit, tengok betapa hebatnya ilmu yang dimiliki. ilmu ilmu islam dicerca dan di hina semahunya mengikut acuan kepala yang dikatakan berilmu tinggi. datang ke bilik gerakan dengan suara bak halinttar mengherdik petugas kerana tak melayan kedatangannya. aku orang hebat, akulah ulamak yang bakal memimpin jemaah. lokasi ceramah ugama berbilang bilang setiap hari, tiada ada satu pun masa rehat, boleh memukau pendengar ceramah ilmunya, memiliki ilmu pengetahuan dari segenap penjuru alam. dari ilmu alam kepada ilmu dunia sehinggalah ilmu akhirat semua terbentuk menjadi satu. tak hebat lagi kah orang seperti ini, anak anak usrah dari mahasiswa mahasiswi tak hebatkah lagi?

Ulasan