selepas magrib di hulu selangor

aku tak kemana mana, malam ini ada kemuncak kempen, semua manusia dah bergerak ke stadium di kkb, aku tak pi sama, aku ditugaskan jaga kawasan, malam malam begini lebih tenang bersama alam maya dan sekali sekali ada call yang masuk duk sibuk tanya, camno peluang kita, mari bertugas tak mboh, duk habiskan duit je call aku, aku jawab senang je, esok aku cakap le lepas pukul 11 malm hehehhhe, selepas keputusan diumumkan oleh spr. ada yang call tanya bila nk balik kampung, yang ni lagi satu, aku balik lah esok, aku dah terbabas banyak hari disini, tak apalah, usia masih ada kalau dok korban ke perjuangan nak korban kemana lagi, tengok bola pun sanggup bangun pagi pagi, kalau sebut berkempen sikit dah kendur urat saraf, kalau tengok bola larut malam sampai menjelang pagi pun sanggup, bangga pulak kat member cakap tak solat subuh kerana tengok bola.

dengar cerita dari member yang pergi yang jadi unit amal lautan manusia membanjiri stadium, pidato hebat malam ni nuar berahim, tok guru nik aziz, zaid berahim, ramai lagi kot.tak ada yang buat live ke. nak tengok gak macamana keadaannya. sekali sekali keluar meronda lagi baik mana le tahu ada ninja dan samurai malam ni nak ajak berlaga. politik bebal betul, duk koyak banner, duk koyak poster, lepas habis prk ni hang boleh koyaklah, koyak semua sekali tak apa, pakatan rakyat benarkan. malam ni walaupun setiap malam dikatakan hujan, tapi malam ni harap tak hujan kerana malam terakhir difelda dan malam terakhir pertembungan barisan nasional dan pakatan rakyat. ramai dah peneroka katanya turun ke dataran, aku malas campur semua tu, aku rasa malam ni lebih baik tumpukan kepada statistik dan culaan dan apakah yang nak dibuat esok, mana le tahu ada idea bernas dari sahabat sahabat.

datang lautan manusia memenuhi stadium kkb pun belum cukup untuk meredakan hati aku yang dalam sentiasa resah, banyak benor soalan yang bermain dalam minda, ditambah dengan persoalan persoalan bangang dari orang kampung. datang sini bawak kerepok lekor ke, nasik dagang ke, bawak ikan kering ke, sotong kering ok jugak, aku bimbang aku takut usaha usaha yang dilakukan akan hapus bila datang sesuatu yang tak diduga. hati aku akan bimbang sehingga keakhir undi dibilang. aku terfikir gak bagaimana parti politik dinegara lain boleh buat parti pemerintah jadi pembangkang. hebatnya strategi mereka kan. kalau lah kita sehebat mereka.

Ulasan

  1. bro

    biasa malam2 last macam ni akan ada toyol2 bertopi 1 malaysia yg menyelinap ke bawah rumah orang kg pastu selit2 duit 4-5 ratus supaya undi bn esok

    kalau rajin ko stay up le kot la dapat tangkap toyol tu so duit yg dirampas tu bole buat duit minyak balik ganu. tak pun bole cuti g candat sotong 2-3 minggu wakakaka

    petang tadi ketua qarun kata kat pengundi cina kalau bn menang dia sebagai menteri kewangan akan luluskan segera 3 juta untuk sekolah cina kat situ

    bangsat punya presiden united monkey zionis. duit rakyat dibuat macam duit pusaka pak razak je

    BalasPadam

Catat Ulasan