menjelang tengahari di hulu selangor

dengar berita tok guru nik aziz sedang hebat berkempen, aku tak boleh hadir kerana banyak tugas lagi belum selesai di sini, tumpuan adalah pengundi yang dikiri tidak dikanan tidak, meneka dalam kesamaran je sekarang, aku bimbang kerana sekarang ada yang mengembek tapi bukan kambing, mengaum tapi bukan rimau, berkokok bukan ayam, aku cukup bimbang dengan situasi ini. ya allah tuhan yang membalik balikkan hati, biarlah hari ini dia umno, sampai tempat memangkah biarlah dia memangkah pakatan rakyat. khabar khabar angin amat hebat ditiup sekarang, tujuan dia adalah untuk melemahkan jentera prk pakatan rakyat dihulu selangor. pas khianat kepada pakatan rakyat makin jelas berkumandang, aku bimbang pkr akan percaya dengan situasi ini. pas boikot jentera parti pakatan rakyat. dan bermacam macam lagi khabar angin, ada yang siang malam duk marah umno, tapi baca lidah umno, utusan, bharian, malaysiainsider, baca papagomo, baca mamagomo, yang bergomo suka sangat baca dan percaya pulak tu.

semalam pas dah bagi laungan yang mereka akan bersama pakatan rakyat, kita akan bersama mereka sampai akhir, kita dah berbaiah, dan kita akan patuh pada baiah,apa kelas serang sahabat sendiri, kita ada stail dan gaya tersendiri. kalau pas nak khianat dah lama dah kita khianat, cikgu pa tak bagi arahan datang tolong dan bantu pakatan rakyat disini, ust nasharudin orang no 2 dalam pas diberi jawatan pengarah pilihanraya, kenapa ust nasharudin yang dipilih, kenapa tak pilih salahudin, pkr sendiri tak melantik azmin ali sebagai pengarah pilihanraya pkr bagi hulu selangor, banyak bukti yang telah pas bagi bahawa pas bersama pakatan rakyat. hitung dan hisab sebelum menuduh. kenapa pas tak ambik tulangbesi jadi pengarah pilihanraya bagi pihak pas? kenapa pas tak pilih hassan ali, padahal hassan ali adalah pesuruhjaya pas di selangor. tindakan pengarah jais dah membuktikan bagaimana azab dan sengsara hassan ali menjaga hal ehwal islam diselangor. apa lagi yang nak dibuktikan. pas tak minat untuk khianat kerana pas dah masak sepak terajang politik malaysia, sampaikan dua tok guru turun ke sini, tok guru haji hadi pun macam mazlan aliman dah, menjadi pembela peneroka felda. masih mahu menuduh pas lagi khianat?

kayukelat dah kelat habis, dah habis semuanya direbus, dah habis poster dan banner nak direbus lagi, risalah pun dah habis dihantar, alizaidan dah pengsan kerana enjin terlampau panas dan overloaded bekerja 20jam sehari, penembakbabi dah habis peluru, terlampau banyak babi yang ada, babi yang menyamar jadi kambing pun ada, batuapi tak dapat dikesan kerana mungkin terlampau panas pergi mencari air cap badak untuk menyenjukkan diri. kumpulanornggila pun dah habis gas kerana ramai sangat nak ubat penyakit gila, tulangbesi ceo dah buang tie dan jadi gurkha kerana tak tahan kepanasan disini. cuma ust sufi masih lagi wirid ditikar mengkuang yang dah koyak rabak, mungkin yang masih bertahan wak albanjari kerana dia pakar tempur jarak sederhana lagipun dia banyak jin membantu, aku tak kenal mereka ini semua dalam alam realiti tapi aku rasa mereka dekat sangat dihati aku. semoga allah membalas apa jua usaha mereka disini.

Ulasan

  1. Berjuanglah wahai ANSORULLAH
    dengan matlamat dakwah islamiyah
    berkorbanlah wahai yang beriman
    dengan harta dan segenap kepunyaan

    bergeraklah ke gebang jasa
    kalah menaang bukan alasannya
    sucikanlah niat dihati
    hingga nyata benarnya janji Rabbi

    BalasPadam
  2. kalau kita perasan

    blogger yang berjuang sampai sekarang dan turun padang di hulu selangor adalah blogger yang difitnah sebagai agen perpaduang.

    sedangkan puak2 blogger celaka macam aduka terung ke tulang besi karat ke main menyalak dari jauh je

    cakap berdegar2 tapi hampas taik kucing

    BalasPadam

Catat Ulasan