ada musuh dalam jentera pkr

salam hulu selangor, sebelum solat jumaat kempen kempen masih berterusan, tadi orang pkr datang markas marah marah kerana banyak rahsia dan strategi parti pkr di hulu selangor bocor kepada umno, banyak strategi dapat dipintas oleh umno dengan cepat saja, kawasan sasaran pkr dah diketahui oleh umno sebelum pkr menghantar pasukan menyerang, mungkinlah ada penyokong dr halili yang masih bersembunyi dalam jentera parti pkr. itulah yang ditakutkan jika ada pemimpin yang terjun ke umno waktu perang seperti ini. inilah damage yang paling besar menghantui parti parti yang bertanding. berlubang sana sini, kelemahan jentera prk dapat dikesan musuh dengan lebih cepat.

mungkin sebab kebocoran inilah yang menyebabkan pas menambah kekuatan petugasnya. menjelang tengahari masih ada lagi petugas petugas yang sampai ke hulu selangor. pkr mungkin dah tak mampu untuk menahan kebocoran ini, dap dan pas terpaksa mengambil alih kedudukan ini dengan seberapa segera yang boleh. pas boleh cover masalah ini kerana pertugasnya dah bertambah dengan cukup banyak, macam tentera vietcong masa menentang amerika dulu. pkr sepatutnya outsource saja waktu ini, pkr boleh tumpukan kepada mencari dan memusnahkan organ parti yang khianat. apabila pas dan dap mengambil alih, musuh tidak dapat menyelinap dengan cepat dalam pas dan dap kerana belum ada pemimpin mereka yang terjun waktu ini. bila dah stabil pkr boleh mengambil semula kedudukannya. ini backup plan semasa terdesak.

kalau bagi kat orang pas senang je nak tahu kat mana bocor, kita orang pakai tektik kgb dalam mengesan musuh dalam selimut, biasa dapat dikesan dalam masa 2 atau 4 jam sahaja. pas memang berpengalaman dengan perkara begini, jadi masalah yang timbul mungkin dapat dikurangkan dengan cepat. aku heran betullah dengan umno ni nak kata pakai kapalterbang ke apa, kapalterbang enjin tiada tapi cepat pulak ni lah hebatnya umno, nak trap musuh dalam selimut senang je, sebab yang tersembunyi mungkin sukar dicari dalam lingkungan yang ramai kalau dikecilkan kawasan mudah je ditemui.

tumpuan pkr hendaklah dikawasan sensitif, bilik gerakan, bilik perang saraf dan bilik culaan, ini saja bilik bilik yang ada musuh dalam selimut, yang membocorkan rahsia semua ada dalam bilik ini. kecilkan lagi item itemnya, yang membocorkan rahsia dan srategi parti mesti berada dalam bilik bilik ini kerana pasukan peninjau, pasukan tempur, pasukan penyerang dan pasukan bertahan adalah pasukan yang hanya menerima arahan, jadi kecilkan item pasti bertemu, tak boleh cerita banyak ni nanti umno boleh tahu, kalau aku pakai baju pkr lagi pasti aku dah boleh tunjal dahi pengkhianat parti pkr ni, tapi baju pkr aku dah basuh tak boleh jadi orang pkr lagi, lesen dah tamat. aku kan lulusan pasti peringkat cemerlang, masalah ni senang je selesai. tak apa orang pkr, belajar dari pengalaman, tak akan pas aje nak bagi tunjuk ajar, belajar dari pengalaman adalah guru yang terbaik. kalah hari ni bukan bermakna kita akan kalah selamanya.

masalah masalah kebocoran rahsia dan strategi parti mudah je dijejak, dikesan dan dihapuskan, tapi yang paling perit adalah untuk memujuk pengundi untuk memangkah kita, yang paling membara dihati bila kata nak sokong tapi pangkah tetap umno dan barisan nasional. itulah paling mendukacitakan bagi seorang perayu perayu undi. susahnya nak bagi orang memihak kepada kita, umno tak apa dia ada senjata yang paling mujarab dan berkesan, tapi pakatan rakyat tak boleh pakai senjata itu, pakatan rakyat mahu mendidik cara politik berfikir dan bersih dari semua gejala yang sudah sebati dengan rakyat malaysia. maklumlah dah 50 tahun kita hidup gaya ala umno, nak tukar gaya pakatan rakyat susah lah sikit. tapi aku percaya masih ada sinar buat pakatan rakyat di malaysia.

Ulasan

  1. teringat aku masa kat bukit selambau
    pkr buat kempen hari2
    tapi takde plak buat culaan pasal turun naik sokongan
    nasib baik 13 dari 26 upu pas yg pegang
    at least dapat la cover
    pkr kena belajar camne gerakkerja pilihanraya
    kan ramai bekas umno dalam tu
    yg jd masalah ni nk bg kerja pun ahli tak ramai kat sesetengah kawasan

    BalasPadam

Catat Ulasan