Lagi MP Pkr keluar parti - jadi bebas

16 sept menjadi lambang kepada pembentukan kerajaan baru selepas pakatan rakyat berjaya memporak perandakan umno buat seketika. di perak kerajaan pakatan rakyat tumbang dengan kejayaan umno membeli 3 ekor anjing mesra umno, 2 pkr dan satu dap. walaupun 3 ekor anjing jinak ini tidak masuk umno tapi memberikan sokongan kepada umno jelas menunjukkan mereka bersetuju dengan umno walaupun mereka kata mereka bebas. februari mp bayan baru zahrain keluar pkr mengistiharkan menjadi bebas, awal mac nibong tebal tan tee beng keluar parti pkr dan yang terbaru pada 03/03/2010 orang yang sudah habis gas keluar jugak parti pkr, Ahli parliman Bagan Serai, Mohsin Fadzli Samsuri, gegak gempita arena politik tanahair, nuar berahim semakin kehilangan sokongan daripada dalam parti sendiri, parti sampingan yang memberi sokongan.


apakah dengan menghalalkan lompatan parti semasa mahu membentuk kerajaan 16 september menjadi sumpahan kepada pkr. sudah hampir semua mp pkr melompat parti dari pkr menjadi bebas, pas hilang satu kerusi kerana berahim katak melompat menjadi bebas, dap belum kehilangan lagi mp. nuar berahim kena segera mencantas atau menghentikan pengaliran keluar mp mp pkr ini. puak puak pas recond yang bersetuju dengan kerajaan 16 september yang begitu gagah menerjah stopa ali waktu dahulu senyap terpaku tidak membuat sebarang alasan dan komen, tak akan lagu UG dah tak nak dimainkan, dimana bakistani yang rela menjadi kaldai untuk tungangan tulang besi, pencacai alibangang tak kelihatan langsung dalam memberi ulasan, alhusseyn pembuat rojak petis senyap membisu, tak akan tak ada modal langsung nak membuat fitnah kepada pas. kenapa pas recond tidak membuat serangan kepada pkr, apakah agenda yang bermain dalam kepala mereka sekarang.


impian pas recond mahu melihat pas kebuntuan menghadapi serangan mereka telah mati kutu kerana parti pkr telah menjadi parti katak resdung, sekali bersin ramai yang keluar parti, setiap kali ada sidang media adalah bekas sua pkr, salahudin alhashim, broker umno dalam pkr, kenapa pas recond tidak sedar ke atau spy spy dalam pkr tidak membocorkan rahsia kepada mereka, kenapa topeng perak kembali pakai topeng, dah jadi pemalu untuk mengulas pkr. apakah pas recond dah kehabisan idea untuk menyerang pas kerana pas lah punca pakatan rakyat lemah seperti kata tulang besi. sanggup balik dari lombok indonesia untuk membuat aduan kepada pemimpin pas yang dikatakan khianat kepada pakatan rakyat, betapa celakanya tulang besi, kenapa tiada kutukan dari pas recond, mana dia kotakhijau, mana alibangang, mana dia xenan, mana dia pemerhati bebas adukatarakguna, mana dia bakistani ulamak jebon, mana dia alhusseyn penjual ubat kencing manis, senyap sepi tanpa ulasan.

Ulasan