harusani telah speak - ust mat awang berkuasa sebenarnya

ramai blogger perak terutama alhusseyn menuduh tok guru haji hadi yang bersetuju dengan kerajaan perpaduan, mengikut kenyataan harusani beliau telah berjumpa dengan tok guru nik aziz pada masa selepas mac 2008, adun pas menjadi penentu kepada pembentukan kerajaan negeri perak. Oleh itu tuduhan alhusseyn selama ini adalah bersifat fitnah, tog guru nik aziz sendiri telah bersetuju dengan kerajaan perpaduan, apakah alhusseyn akan meminta maaf, jauh panggang dari api, mesti ikan akan buruk namun mintak maaf jauh sekali. ini bermakna kerajaan perpaduan yang dianjurkan oleh harusani telah mendapat persetujuan daripada tok guru nik aziz. bagaimana blogger perak mengatakan kerajaan perpaduan adalah dari tok guru nik aziz.

setelah harusani mendedahkan, barulah semua mengetahui bahawa tok guru nik aziz juga bersetuju dengan idea harusani. hari ini blog fakulti siyasah syariah telah menambil sekerat kenyataan harusani, keratan ini amat jahat kerana seolah olah hanya tok guru haji hadi dan haron din sahaja yang bersetuju dengan idea harusani. betapa jahatnya blog ini mengambil kenyataan sekerat harusani dalam usaha memecahbelahkan pas. kenapa kenyataan yang tok guru nik aziz juga bersetuju dengan idea kerajaan perpaduan ini telah dibuang. tapi kalau melayari blog ini pembaca sudah boleh menduga siapa sebenarnya tuan punya blog, dan blog rujukan beliau adalah blog blog pas recond, yang mahukan pepecahan dalam pas.
walaupun apa tuduhan yang dilemparkan oleh blogger perak khasnya, tok guru nik aziz juga telah bersetuju dengan idea kerajaan perpaduan, apakah harusani berbohong dalam kenyataan ini, kalau kenyataan harusani adalah bohong bermakna segala ilmu yang ada padanya adalah bohong dan fitnah kepada jemaah pas. jika benar kenyataan harusani apakah blogger yang seringkali menuduh tok guru haji hadi penyokong kerajaan perpaduan akan meminta maaf? dan tuduhan ini berulang ulang setiap hari dan bulan dan tahun. fitnah itu berterusan. inilah niat jahat blogger pas recond, semakin hari semakin menampakan bahawa blogger pas recond memang penyebar fitnah, apakah alhusseyn, albaskistani, perisik rakyat, tulang besi, alibangang akan mencari jalan untuk terus menjalankan kegiatan fitnah kepada tok guru haji hadi.
mereka akan terus menyalahkan presiden, timb. presiden, sua, timb. mursyidul am pas, jalan fitnah akan dibuka dengan selebar lebarnya. mereka ini akan terus menjalankan kegiatan jahat mereka sampai tok guru haji hadi berhenti menjadi presiden. maka celaka mereka yang menghidupkan fitnah yang sedang tidur

Ulasan