blog blog terus memainkan ucapan ust ahmad awang

setelah sekian lama ucapan ust ahmad awang berlegar di dalam laman sesawang puak puak pas musang, hari ini selepas sekian lama terdiam kerana menunggu keputusan aduan jawatankuasa disiplin pas yang dibuat oleh maulana tulang besi, blog blog celaka terus memainkan peranan meniupkan api permusuhan kedalam pas, permainan fitnah terus dimainkan. perkataan jika perlu dimainkan. jika adalah merujuk kepada perkara yang tidak jelas dan bukan lagi kenyataan kenapa ditulis dalam blog, apa yang belum jelas dan mungkin tidak akan menjadi kenyataan sudah ditulis bermakna tulisan tersebut boleh dianggap fitnah.



oleh kerana khabar angin adalah berita benar menurut kata tulang besi bermakna apa yang dibaca oleh orang ramai kepada tulisan yang mempunyai perkataan jika dan maka sendiri dengan terbatal tulisan ini dan menjadi fitnah kepada pemimpin pas, ust ahmad awang hanya menyebut ada, tetapi ust ahmad meninggalkan tandatanya yang tidak pernah kunjung padam dan akan terus berakar umbi dalam pemikiran blog blog yang mempunyai kepentingan dalam menulis berita berita angin yang dikatakan benar. ust ahmad awang sepatutnya tidak membiarkan ucapan beliau dimanupilasikan oleh blogger celaka yang mahu terus menanam perasaan yang tidak baik kepada pemimpin. fitnah yang timbul akibat ucapan ust ahmad awang perlu diberhentikan oleh ust ahmad awang, ucapan ust ahmad awang akan terus di gunakan sehingga ust ahmad awang mematikan api fitnah ini.



ucapan ust ahmad awang dalam muktamar pas banyak meninggalkan api fitnah yang berjaya dimainkan oleh blogger celaka, kenapa ust ahmad awang membiarkan ucapan beliau terus berada dipasaran fitnah, kenapa ust ahmad awang tidak berani mendedahkan siapa pemimpin yang mahu dikaji keputusan bersama dap da pkr dan membentuk pakatan rakyat, banyak yang boleh dipersoalkan kenapa kepada ust ahmad awang tetapi atas dasar adab, wala' dan tertib kepada pas, terpaksa mengunci mulut. bersangka baik kepada ust ahmad awang yang banyak berjasa kepada pas, semua terpaksa mendiamkan diri kerana tidak mahu lagi api fitnah makin menyinar cahayanya dalam pas. kalau banyak persoalan yang boleh blogger celaka hantar untuk dijawab oleh pemimpin pas yang dikatakan pro kerajaang perpaduang, banyak juga boleh dilontarkan kepada pemimpin pas yang pro pakatan rakyat. tetapi demi adab berjemaah, diam lebih baik walaupun hati bergelora menahannya.



semoga ust ahmad awang yang dipilih kembali menganggatoi majlis syura pas, aku berharap ust ahmad awang dapat menjawab dan menyelesaikan kepingan terakhir puzzle yang ditinggalkan semasa muktamar, harapan kami agar ust ahmad awang menyudahkan kepingan terakhir dan menjadi paku keranda terakhir untuk puak puak pas musang. jika ust ahmad awang menyedarinya bahaya ucapannya dia kena memperbetulkan atau mendedahkan siapa pemimpin yang amat gila kepada umno, atau pemimpin itu hanya mahu kajian dibuat buruk dan baik bersama umno, selepas keputusan pas perak nak bersama pakatan rakyat, pemimpin ini terus bersetuju dan bersama pas perak dalam mempertahankan kerajaan perak. inilah yang sepatutnya ust ahmad betulkan dan dedahkan nama pemimpin pas yang masih dikatakan gila nak bersama umno. jangan biarkan api fitnah merebak dalam pas dan membakar jemaah dengan lebih hebat.

Ulasan