alibangang (baganpinang) mangkuk punya blogger

alibangang rupanya demam, sebab tu lama tak menulis fitnah dalam blognya. dalam demam demam pun ada hati lagi nak menyebarkan fitnah kepada zul kulim. apabila sesiapa yang menulis tentang dirinya adalah fitnah, maklumlah dia ni orang kanan albakistani, dia ni maksum jugaklah kiranya. apa yang ditulis tu benar belaka, sampaikan kat terengganu tulisan dia tulis pun benar, hanya stay kat nogori pun tau hal ehwal terengganu, pehhh teror ali bangang, aku tak kira yang bangang perlu ditentang, tak kirole alibangang tak pakai ubat air pancut sebab dio blom ada betino yang sudi, maklumlah orang tak kacak setaraf je muka dengan bangla jual karpet. hanya orang gila yang tak tahu dirinya gila.



oleh kerana dah tak ada modal nak menulis, maka mangkuk tingkat sekor ni pun tulis tentang zul kulim, kononnya zul kulim ini adalah perintis kerajaan perpaduan antara pas dan umno, kenyataan bangang dari alibangang, adake zul kulim dari pkr adalah perintis kerajaan perpaduang, mesti pak bakaq suka tulis macam ini. alibangang dah tak kenal pkr dan pas dah, apa punya bangang le penulis seperti ini, hidup dalam nogori mana tau hal ehwal luar, pakai pulak adat yang tak pernah orang pakai, orang pompuan dapat harta orang lelaki tak dapat, sudah terang adat bercanggah dengan islam tapi pakai lagi. oleh kerana alibangang ni orang nogori sure dia ni pengikut adat yang bangang tu.



alibangang terus membangkitkan kerajaan idola iaitu kerajaan 16 sept yang mana menghalalkan lompat parti, oleh kerana gagal alibangang terus menbangangkan diri, apakah zul kulim yang tiada jawatan dalam parti pkr boleh menjalankan urusan bagi pihak pas, kalau semua parti pakatan rakyat boleh campurtangan dalam isu isu dalam keluarga masing masing itu tak jadi parti dah jadi party tupperware. kalau tak faham erti politik alibangang, lu dengan lu punya ularmamak boleh blajar dengan tulang besi, mahaguru politik lu orang yang sama bangang dengan adukatarakguna. sekor lagi mangkuk orang nogori, napalah orang nogori ni mangkuk sangat. asal boleh tibai tibai, betul tak betul belakang kira. baik kau belajar buat kuah rojak dengan alhusseyn lagi baik dari menulis apa apa yang lu tak tau.



alibangang akan terus membangangkan diri selagi tulang besi menjadi ketua dia, politik ala alibangang senang aje, apa yang ditulis tak ada satu fakta pun yang menyakinkan hanya melemparkan fitnah kepada pas, kalau pemimpin dap keluar pun dia akan sangkut isu tu dengan kerajaan perpaduan, inilah penulis yang celaka kata tok guru nik aziz. semoga demam yang berpanjang kepada alibangang dapat menginsafkan diri menjadi orang bukannya musang berjanggut. boleh ubah apa saja maklumlah diakan dato nikah kawen.

Ulasan