Bila lagi Rakyat Malaysia nk istiharkan perang dgn Indonesia

Semakin galak rakyat indon untuk berperang dengan malaysia, betapa dayusnya rakyat malaysia yg tidak menyahut paluan gendang dari indonesia, betapa celakanya pemimpin malaysia yg terus mendiamkan diri dalam menghadapi tekanan dari rakyat indonesia yg makin melampau, dari isu tarian pendet, batik dan sekarang kepada isu yg semakin remeh dipersembahkan kepada masyarakat dunia, apakah rakyat malaysia amat bacul dan tidak bermaruah untuk menghadapi tekanan ini, Jangan biarkan cacing naik kemata. Apakah kita rakyat malaysia akan terus berdiam diri dalam mempertahankan apakah hak kita di mata dunia, apakah kita ini kucing kurap?
ayuh wahai pemuda malaysia bangkit le menghadapi tentangan rakyat indon yg semakin kurang ajar, lupakan dulu sengketa politik buat sementara, masalah negara amat penting, apakah kita terus dayus dalam mempertahankan hak kita. jangan jadi rakyat bacul, semangat mengayang malaysia semakin mendapat perhatian dari rakyat ini, apakah kita akan terjajah dengan masyarakat serumpun, apakah rakyat malaysia dapat menerima dan menelan kata-kata nista dari bangsa serumpun yg begitu berani membakar bendera kita. apakh kita akan terus mendiamkan diri. ayuh kita bangun dan bangkit mempertahankan maruah bangsa dan negara kita, Kita kena bagi pengajaran kepada bangsa indon yg semakin kurang ajar.
Apakah kita lupa pada sejarah, hanya mahu menjaga hati jiran tetangga, maka rakyat perlu diam dan tengok apa yg dilakukan kepada moyang kita dahulu, rakyat indon ini memang tidak boleh dibagi muka, mulakan perarakan kedutaan indonesia, bagi mereka celik kan mata mereka bahawa rakyat malaysia juga mempunyai maruah dalam mempertahankan maruah negara. Hantar balik pendatang haram yg semakin ramai di malaysia dan juga pendatang yg mempunyai pasport, bertindak balas bukan memarakan api permusuhan tapi meredakan ketegangan, gayung bersambut, Pastikan mereka rakyat indon memahami erti semangat setia kawan, apakah pendatang indon ini akan setia pada negara malaysia jika indon menyerang kita, merekalah yg akan menjadi talibarut yg akan memusnahkan negara.
maklumat negara malaysia dalam tangan mereka, pembinaan dikuasai oleh mereka, skrg semakin banyak pembinaan negara tumbang hasil kerja tangan rakyat indon, apakah mereka ini telah disiasat tidak melakukan sabotaj kepada pembinaan ini, tandatanya makin menjadi jadi sekarang dengan keruntuhan pembinaan negara, rakyat indon tidak reti erti persahabatan tidak hormat perasaan jiran tetangga. Bagi mereka indonesia sajalah perlu hidup. Pastikan rakyat indon yg dtg berkerja dimalaysia tidak melakukan kerja sabotaj kepada pembinaan negara. dn pastikan mereka adalah pekerja mahir dalam pembinaan bukannya hanya dtg untuk bekerja sedang di negara indon mereka bekerja sebagai penanam sayur. hati hati dalam memilih pekerjaan. Jika rakyat indon makin ramai dimalaysia bermakna semakin teguh keadaan mereka ini, pulangkan separuh rakyat indon atau 2 per 3 ke indonesia balik.
Pasukan keselamatan jangan bersengkokol dengan barua-barua indon, jika skrg mereka boleh tunjuk perasaan di negara mereka, nercaya lama kelamaan akan terjadi di malaysia pula.
MALAYSIA HANYA UNTUK RAKYAT MALAYSIA. Negara Malaysia bukan hak rakyat indon, kaum pendatang jangan dibagi muka.

Ulasan

  1. rakyat indon ni tk pikir bala yg datang bertubi tubi...masih nk perang lg....masih ada lagi rakyat tk insaf

    BalasPadam

Catat Ulasan