Selepas Setahun MB

Setelah setahun perlantikan MB yg menjadi pilihan istana, gerombalan penderhaka kepada sultan timbul kembali dengan gaya sebagai hero rakyat. Penderhaka penderhaka ini masih lagi diketuai oleh RO sol memerangkap ketua kelab penyokong kerajaan tetapi sekarang RO sol telah dibantu oleh panglima perang baru iaitu seorang lawyer yg tidak berapa cerdik. Menjadi setiausaha kepada kelab penyokong kerajaan iaitu AL ias abdullah. AL ias abdullah ini mempunyai kaitan dengan deris natang. Saudara dekat dengan deris, dengan ekhsan deris dapatlah AL ias menjadi sorang adun di kawasan alor limbat. Ramai lagi yg layak utk menjadi Adun di kawasan Alor Limbat tetapi kerana keadaan saudara yg rapat Al ias dpt memijak kepala org lain untuk menjadi ADun.
Setelah ponteng dari menghadiri sidang DUN, gerombolan penderhaka ini telah membuat sidang akhbar untuk mengumumkan seramai 8 org lagi termasuk exco bersetuju mendesak MB mat said meletakan jawatan sebagai MB Terengganu. Geng ini di kenali sebagai GENG 18. Geng 18 ini telah mendesak mat said melepaskan jawatan mb untuk dibagikan kepada Deris NAtang. Berapa ratus kali lagi UMNO Terengganu akan menderhaka kepada Tuanku Mizan??????
Geng 18 ini tidak lagi mempunyai masa depan dalam UMNO dan juga untuk terpilih menjadi ADUN dlm PRU13 akan datang. Nak tak nak terpaksa le RO sol menebalkan muka mengadap najib mempersembahkan laporan kelakuan MB Terengganu yg tidak sebulu dengan mereka.
RO sol dan geng 18 sepatutnya telah meletakan jawatan sebagai ADUN seperti mana mereka laungkn semasa krisis perlantikan MB Terengganu pada March 2008. Mereka berkata jikalau org lain dilantik menjadi MB Terengganu selain DE ris NATANG menjadi MB mereka akan meletakkan jawatan sebagai Adun. Tetapi selepas Mat said dilantik menjadi MB, geng ini tak meletakan jawatan seperti mana mereka laungkan.
Sepatutnya RO sol meletakan jawatan jgn terus menjadi anjing kepada deris yg mana terus menyalak-yalak mat said. Demi kepatuhan kepada deris, RO sol sanggup menderhaka kepada baginda sultan Terengganu. Al ias pun telah menyalak sama sekarang. Betapa hinanya dua ekor makhluk ini mengikut telunjuk deris yg mana telah diketahui ramai bahawa deris memang sudah bengong yg pandai dlm kepala deris adalah menjahanamkan harta rakyat terengganu dan menkayakan diri sendiri dan kroni.
Dengan slogan "tidak pernah sebelum ini" telah menjadi tagline atau zikir kepada deris untuk mengkayakan diri sendiri dan juga kroni. Dengan mengtankedarah hampir 3 billion duit rakyat Terengganu dalam melaksanakan projek pembaziran, seperti Taman Tamadun Islam (TTI), Monsun Cup, Stadium Utama dan stadium tertutup, Taman Ilmu dibesut. Dengan kos pembinaan yg hanpir menjangkau 500 juta TTI telah siap dibina. Jkr mentaksirkan kos sebenar dalam pembinaan TTI sekitar 60 hingga 70 juta sahaja. Bermakna patrick badawi, deris yesus, kraill din dan pak la la telah membaham hampir 400 juta duit rakyat terengganu.
Dengan laporan yg sampai ketangan tuanku menyebab tuanku murka dan mengambil keputusan tidak mahu melantik lagi deris yesus menjadi MB Terengganu, kalu dibiarkan MB Ris menjadi MB Lagi berapa banyak lagi harta rakyat terengganu akan dihabiskan oleh MB ris. Tapi pihak umno masih lagi mahu melantikan THE RIS menjadi mb. Banyak kemusnahan dan kerosakan yg dilakukan oleh THE Ris sewaktu menjadi mb terengganu. Mujurlah sultan terengganu cepat menyedari keadaan ini. RO sol dan AL ias masih lagi menyokong dan menjalankan tugas untuk menyalak mat said.

Ulasan