kenyataan bangang DAP

nampaknya kolid berahim berdepan dengan sekutu baru azmin iaitu jeff oii dari dap yang mahu kolid berahim dipecat. saham azmin mula naik balik bila sekutunya jeff oii mendesak kolid berahim dipecat dari jawatan mb selangor. kegagalan kolid berahim dalam mengurus tadbir bekalan air menyebab jeff oii mengamuk kerana kekurangan air untuk mandi. jeff oii yang biasa mandi lembu terpaksa mandi kerbau kerana catuan air. nada yang sama seperti majidol yang mengatakan rumah mb tiada catuan air. kenyataan jeff memberikan jalan yang cerah kepada azmin untuk menang dan kartelnya yang lain. mak lampir akan menggilai selepas ini selepas mendapat sokongan dari dap.

kegagalan kolid berahim mengurus air dilihat sebagai kesalahan besar walaupun banyak benda kebaikan yang dibuat oleh kolid berahim. jeff oii dilihat lebih suka kepada korupsi kerajaan barisan nasional kerana berjaya membekalkan air yang bersih kepada rumanhya yang berada disubang jaya. beratus ribu rakyat hidup melarat dibawah kerajaan umno tidak lagi huduh dimata jeff oii asalkan rumahnya disubang jaya dapat bekalan air mencukupi untuk tidak dia mandi kerbau setiap dua hari sekali. yang penting bagi jeff oii rumah dia ada bekalan air, sebab utama minta kolid berahim dipecat kerana dia tidak dapat mandi setiap hari.

inilah kenyataan bodoh dan bangang jeff oii, dinegeri lain barisan nasional mencatu air tapi tidak ada seekor sekutu mereka meminta jawatan mb dilucutkan. ini lah akal panjang dap seperti jeff oii. apa saja yang dibuat oleh kolid berahim akan terkambus sebab hanya mencatu air. kebodohan jeff oii terserlah dengan membuat kenyataan dalam facebooknya dan dicedok oleh utusan malaysia. atau ada sebab lain yang menyebabkan jeff oii mengkritik dan menjadikan kolid berahim sebagai target. mungkin selepas ini ada kenyataan lebih berapi akan dikeluarkan oleh jeff oii. sepertimana biasa ada makna tersirat disebalik kenyataan tersurat. baling batu untuk membunuh 2 ekor burung dengan satu batu.

Ulasan